Brøyt meg ut av senga 0430 trøtt som fy kjørte jeg 1mil før jeg begynte å tenke på om jeg hadde fått med meg alt. Agnfisken lå selvfølgelig igjen i vasken hjemme, så en liten tur hjemmat måtte til før jeg atter var på tur utover for å hente Morten. Kom frem i god til alikevel og Morten hadde akkurat krabba tur køya selv.. Ble bedt inn mens han gjorde seg klar. I gangen hjemme hos fam Opsahl henger dette prakt bildet av sønnen!
Vi var egentlig sikre på å være førstemenn på isen, men dengang ei. På parkeringa sto en kjent bil og Roger var allerede igang med å sette ut stenger da vi ankom.
Det tok ikke lang tid før det ble kontakt og jeg kunne kroke en flott fisk på 5,8kg og 90 cm. Vi fiska av alle vannlag fra 2,5m til drøye 8m. Denne fisken tok en abbor på rundt 5m
Glad blir man.. Var lenge sia sist nå!
Voks deg større og på gjensyn..
Knall fine farger på disse fiskene.
Run nr to kom ca 30 min etter fisk nr1, denne gang på en av Roger sine stenger. Fisken var noe mindre og veide 3,3kg
Avkrokingens kunst!
Så var det tid for litt mat. Morten hadde tatt med en haug grillpølser som han spanderte.. Bål ble fikset i en fei, og pølser fortært likeså.
Der Fürer!
Det er rettogslett pokker så trivelig å sitte slik i lag og prate sammen om løst og fast, Timene går fort.
Bål kosen ble avløst av noe enda koseligere, Gjedda veide 4,3kg og var 87cm
Her er et godt eksempel på perfekt kroking.
Avkrokinga er ferdig etter 2sek
Rett ned i veiesekken
Et par kjappe bilder
Litt motvillig til fotosession denna!
Så Skjedde det serdeles lite i flere timer. Men den som er tålmodig får belønning.
Fisken som tok en mort på en av Morten sine stenger på rundt 5m veide 8260gr og var 108cm
I kampens hete ble det anslått vekter litt her og der, men fisken var riktig så flott selvom den så grisestor ut under isen.
Morten + Storgjedde = SANT
Sees til våren!!
Atter en trivelig tur på isen, Ble ikke mange fiskene i forhold til antall stangtimer, men det er detta som er gjedde meite! Sinnsykt mange timer uten fisk, men plutselig er den der.. Tusen takk for en knall tur Roger og Morten håper det ikke blir lengetil neste gang!
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)