Erik Walmann: Det var jaggu så det nesten ble med denne turen. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Erik Walmann: Det var jaggu så det nesten ble med denne turen.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Erik Walmann: Det var jaggu så det nesten ble med denne turen.

En real dritt tur hehehehehe
    Både ja og nei, men kanskje mest ja.

Det blåste kaniner og orrfugl, skikkelig nordavind var det gitt.
    Ikke så enkelt å få frem slik med et kamera men på noen av bildene ser man et snøen spruter langs den snøkledde bakken. Ikke lett under slike forhold. Kastingen blir en real utfordring gitt.
    Over til de positive.

edge dynamic powercast forstår jeg at både David Lundqvist og jerksnedkeren liker, for dette var en deilig stang.
    Selv med den vinden som var flikka jeg flua langt ut. Lett og det virker som den har en gorygg.
    Nå ble det ikke utført noen muthugg men det vil overraske meg hvis jeg ikke vil bli fornøyd med denne.

Her ser man kanskje litt av hvordan snøen føyk i rimelig heftig fart.
    Og under slike forhold blir alt så mye mer tungvindt.

Jeg var alene ute i dag, men oppserverte en fisker litt lengre sør for meg.
    Denne plassen jeg valgte i dag er ikke av de beste plassene når det gjelder vind, den er veldig utsatt og vinden får godt tak nedover langs nitelva.

Kom en wobbler i posten i dag.
    En riktig gobit.

Men så over til det som fikk gjort en bra slutt på turen.
    Hvis du ser på bilde under her så er iskanten tja litt mørk og det er ingen tvil om at vannet har gravd seg godt innunder.
    For i det jeg skulle blaute opp en spinnflue, så var det jeg som ble våt, riktig så våt.
    Gikk rett igjen isen. Slike ting er aldri trivelig men her er det jo så grunt tenkte jeg for meg selv der jeg kjempet for å finne bunnen. Man drar som regle beina litt oppunder seg for å unngå å bli "våt" for så å løfte seg opp på land men jeg fikk ikke tak og klarte ikke å dra meg opp. Så da var det å rette ut beina for å finne bunnen, men det var jaggu itte lett, med litt små panikk nåde endelig beina bunnen, da sto jeg med vann til litt over navlen. Da fikk jeg gjort en fraspark som gjorte at jeg kom meg opp på land.
    Da var det slutt på denne turen. Pakka fort for å komme meg kjapt inn i bilen for å få på varmen.

Så denne turen ble vel ikke helt som jeg hadde håpet men kanskje forventet. Man går å gleder seg i mange uker til første turen og da blir det som regel en liten nedtur.
    Nedturen kom jo da jeg måtte dra så kjapt hjem. Vinden kan man leve med og den kan jo endre seg. Men når man er klissvåt er ikke alternativene så mange. Da må man rett og slett pakke å dra hjem.

Ja ja i morgen er det en ny dag og nye muligheter. Blåser det like kraftig vil jeg nok trekke meg lengre oppover i litt lunere områder.

Uansett så er man i gang, og andre bomtur er nå unnagjort i 2011.

Må oppfordre folk til å være forsiktig, alle vet hva som skjedde for et par årsiden og det vil vi ikke oppleve igjen. Ispigger !!!!!

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    Nordens råeste rovfiskeblogg :

http://pikewallis.blogspot.com/

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...