Historien om min første 10+ Året var 2008, drømmen om egen båt var et faktum. Det var april og jeg skulle endelig slippe og gå milevis opp og ned Nitelva og dra sniper fra land! Glomma og Øyern var isfri og båten ble satt ut ved lensene i Fetsund. Vannstand nesten normal, noe høy vannføring og grumsete vann. Været var grått og det blåste en del.
Jeg prøver meg litt frem på plasser jeg har fisket før, riktignok fra land. Får noen sniper og bevitner et par karer dra en fin gjørs på nærmere 5kg i samme hølen jeg fisker.
En annen båt er ute og prøver lykken, de fisker også med jerkbait. Gutta kan melde om noen sniper og en 5kilos gjedde.
Jeg plukker opp en kompis som har forsovet seg. Magefølelsen sier at jeg skal prøve et område som egentlig ikke burde levere noe ifølge lærebøkene, men...
En annen båt er ute og prøver lykken, de fisker også med jerkbait. Gutta kan melde om noen sniper og en 5kilos gjedde.
Jeg plukker opp en kompis som har forsovet seg. Magefølelsen sier at jeg skal prøve et område som egentlig ikke burde levere noe ifølge lærebøkene, men...
Dette er et grunnere strømrikt område mellom to øyer. Strøm og vind presser fra hver sin kant og gjør at vi nærmest står stille, kastet går nedstrøms.
10meter fra båten, PANG! Den er stor, går rett i overflata og rister tungt på hodet i bølgene så vannet spruter. stemningen i båten er panisk. Fyttegrisen, den er 12kg! Roper Trond, jeg skriker og gnåler høyfrekvent, om hva vet jeg ikke..
Fisken hang i EN krok gjennom underleppa, og jeg klarte og løften ombord med gjellegrepet på andre forsøk.. Nervepirrende! Vekta stoppet på 11,5kg Lengden ble aldri målt, men den var tykk og er fortsatt den vakreste 10+ gjedda jeg har fått Etter dette var jeg gjeddefrelst, og det skulle komme flere storfisk dette året...
Fisken hang i EN krok gjennom underleppa, og jeg klarte og løften ombord med gjellegrepet på andre forsøk.. Nervepirrende! Vekta stoppet på 11,5kg Lengden ble aldri målt, men den var tykk og er fortsatt den vakreste 10+ gjedda jeg har fått Etter dette var jeg gjeddefrelst, og det skulle komme flere storfisk dette året...
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)