Nok en tur er unnagjort og endelig litt Mort å få..Med på turen var min gode fiskekompis gjennom mange år Stian Bakken og en ungfole som heter Mikael Welinder.Var først innom Morten Opsahl og fikk stjælt med oss litt mort som start agn. Så bar turen ut på vannet.. Målet var igrunn Mort ettersom Mr.Opsahl hadde et kanakas fiske etter denne tidligre i uka, men som seg hør og bør ble gjeddestengene plantet ut før morte fiskinga tok til! Et par mort kom på isen før det etter ca 30 min sang i ei bjelle, og den ene angeldonet til Mikael sto og svaiet.. Gutten er riktignok skiløper men, kunne like gjerne stilt i 100m finalen under bislett games sånn som han laksa av gårde bortover isen. Desverre ble dette et bomhogg... Synd dette også blei dagens eneste gjedderun. Men det blei da litt mort og annen agnfisk. Så turen anser jeg som velykket gjedde eller ikke! Er vanskelig å ismeite uten agn!
Spektakulære perlemor skyer i brandbu tidlig på mårran.
Monsen prøver å forklare åssen man bruker fotoapparatet, Må være helt sinnsykt vanskelig sånn som han gestikulerer.
En litt forsmådd Mikael etter bomrunnet. Stakkar gutten er jo helt utsultet på gjedde om dagen.
Han lengter mot mildere dager, som de fleste av oss!
Ahhh det egentlige målet for turen... Mort er jo faktisk vakkre fisker. når den ikke er dyp fryst vel og merke
Stian ville også vise at han fikk fisk.. Her med hans største mort gjennom tidene..

Alt i alt en flott tur med gode venner! Håper på litt mer gjedde kjør på neste tur.. Nå endelig med AGN!
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)