Erik Walmann: Så er det gjort. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Erik Walmann: Så er det gjort.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Erik Walmann: Så er det gjort.

De første kaste i 2011 i en elv som inneholder fisk.
    Det er så utrolig deilig å komme i gang og komme seg ut.
    Pakke et skrin med beter, kroker,litt fortommer, vekt,veienett og litt snus og brus.

Det å pakke inn i bilen og vite at nå er ting på gang, nå begynner sesongen 2011.
    Noe heftig fiske forventer jeg ikke, men det er rett og slett underordnet.
    Man blir så sulteforet i løpet av en lang vinter at man er glad bare for å sette på bete å få til et kast :-)

Selv om trua egentlig er lik null så vet man jo aldri, de kan smelle liten eller stor er et fett, men så lenge man har et eller annet i vannet er muligheten mye større en å sitte hjemme i sofen.

Det er ikke store områder som er åpne enda og det er svært lite folk å se og det har nok en sammenheng. Har sett et par fluefiskere (det var i går) og så var det en til ute i dag som sto ved jernbane brua. Vannet er klarer en krystallvannet i Blekinge, noe disse betes bildene er et bevis på da de er tatt mens betene ligger i vannet.

Mosnterfly til fairpoint er en spesiell sak som fikk mye tid i vannet i dag.
    Den har en fordel som også bli litt av det negative. Den har et hode som gir en ok kastevekt, men den gjør også at den må fiskes litt kjappere en man kanskje skulle ønske nå.
    Men jeg skal gjøre et forsøk på å file litt ned på hode for å få den til å bli litt lettere men som da gjør den enda mer suspending. Hadde jeg turt å bruke floucrabon så kunne det vært et alternativ som kanskje kunne ha hjulpet litt, men jeg tror jammen den kan bli et av de betene som får mye tid i vannet i løpet av våren.

Denne er bare en underbart bete. Den er så suspending så du nesten kan meite med den.
    Den har oppdrift men med wirefortom så henger den der, rett og slett.

Trenger ikke noen større presentasjon shallow paddletail.

Tok med meg en glider fra Novak som jeg ikke har sett hvordan bevegelser den har.
    Jami jami hehehe

De andre her er ikke så mye å skrive om da de er kjente for de fleste.

Det var en flott dag, men flott vær. Litt for kaldt var det og spesielt nede langs elven.
    Fikk merke det godt både på snelle og stang ringer.

Som man kan se på bildene så er det ikke mye åpent vann og ut på ettermiddagen la det seg en liten hinne på det åpne vannet som fantes.

Og når vi nå går inn i en ny periode med opp til -10 grader blir det nok fort for mye is til å kunne spinnfiske. Det er nesten på dagen 1 mnd tidligere en da jeg var ute første turen i fjor så det er vel ikke så rart at det er og blir veldig varierende forhold fremover.

fisket med toro revo og 0,41 en i dag og enda fikk jeg kastet monsterfly langt nok :-))

Selv om jeg ikke kjente noe eller så noe så er det rett og slett bare utrolig godt å komme så smått i gang.

Ikke lett når det blir slik. Ikke lett å få kastet så langt når hver stangring er dekket til med is, men under en slik første dag lar jeg meg ikke irriterte, det er så mye annet bra at det dekker over de småkjipe opplevelsene ved å fiske så tidlig på året.

ja ja kjempe kjempe gøtt å komme i gang, selv om det ser ut til å bli en stund til neste gang så har man da liskom fått begynt litt.

Godt igjen å kunne skrive fisketur på etiketten hehehehehe

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    Nordens råeste rovfiskeblogg :

http://pikewallis.blogspot.com/

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...