Erik Walmann: Fisketuren i helga! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Erik Walmann: Fisketuren i helga!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Erik Walmann: Fisketuren i helga!

Jaja da var det tid for å legge ut noen bilder og ord om turen som fant sted i helga.
    Vi (jeg og en venn av meg fra Bamble) skulle teste bettet! Kompisen hadde aldri i sitt liv fått gjedde før, men var facinert av fiskemetodene og fisken i seg selv.

Vi ankom Lørdag i 12 tida, fikk rigga oss til og begynnte fisket rundt kl 13

Fisket startet relativt tregt, men utover eftan skjedde det litt.. Fikk et par sniper hver og mista 5 fisk.
    Fatter ikke hvorfor vi mista så mange, Jeg for min del følte at tilslag og følelsen stemte, er lett og bli litt nedstemt når man kjenner det er grov fisk som slipper kroken!

Men åkkesom man smiler for fotografen!!

Her poserer Thomas Pettersen med sin første gjedde noensinne! Tatt på Jeff big boy. 85Blanke cm og 4,6kg
    Glad var han... Han skulle bare visst hva som venta! Lørdags kvelden senket seg og vi gikk til ro. Morten O kom utpå kveldingen og hjalp oss med å kvæle et par pils før vi tok kvelden og drømte om de store trinne grønne damene!

Søndag Begynte greit. Jeg og Morten Opsahl Tok hver vår snipe på Big Boy, jeg fortsetter desverre også i dag med å miste fisk. denne gang en 6-7kg som datt av helt inne ved ripa!

Sniper

SÅ MINE DAMER OG HERRER!

Hører det snøfter til bak meg, jeg snur meg og ser en sinnsyk bøy på stanga til min navnebror, fisken tok nær båten og var oppe i overflata iløpet av sekunder. Da jeg så den første gang i vannet var jeg overbevist at den var 13+ Den var rett og slett grise diger. Men ettersom Dette faktisk kun er den 2 Gjedda denne karen haler i båten modererte jeg meg litt og sa at den var garatert en 10+. Fisken ble hovet uten spesiell dramatikk og vel i båten målte den 120cm og ble veid inn på 12580gr. EN SINNSYKT PEN FISK!!
    Det er noe helt spesiellt med store gjedder, men vet dette er fisker som har levd i vannet lenge og man får en slags ærefrykt, Denne fisken var heldigvis veldig snilt kroket og var i vannet igjen etter kun kort tid.
    Jeg fikk Æren av å sette den tilbake gud bedre for en følelse, jeg holdt den lenge før jeg lot den gå, fisken tok tre majestetiske slag med halen og var atter borte i dypet.

<div style="text-align: center;">

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    Nordens råeste rovfiskeblogg :

http://pikewallis.blogspot.com/

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...