Sedan månadsskiftet juli-augusti har jag för andra året i rad varit uppe i norr och guidat fjällfiske tillsammans med Icehotel. Efter fyra härliga resor är jag nu tillbaka och guidar i Stockholms skärgård.
Vädret längst upp i landet har varit helt ok i augusti, och trots minusgrader och lite snö på fjället de sista dagarna så har fisket varit riktigt bra. I Kaitum njöt vi för fullt av Björns fantastiska mat, och Christina Malmgren, Helen, Vickan, Maria och inte minst Micke Backman landade massor av fin harr och öring både på fluga och spinn. I Lainio rekade jag mest tillsammans med Håkan (Icehotel), Per (guidar åt Icehotel) och Kalle (Ute Magasinet), men under fyra dagar fick vi ändå sex laxar med ca 13kg i topp, ett par fina öringar med ca 1,5kg i topp och massor med harr med 55cm i topp! I Rautas hade jag och Håkan med oss Leif Gyllenberg, Micke Melander, Fredrik Lewander och Anders Krus, som tillsammans, och utöver all mindre fisk, under fem dagar landade tjugotalet öringar mellan ett och två kg. Lewander fick dessutom en vacker röding på 1,2kg. Den sista resan började i trakten kring Kebnekaise och slutade i Torneälv, där Nalle och Nicke Björck tillsammans med Lasse Litzell hade grymt bra fiske. Eller vad sägs om massor med mindre harr, tiotalet harrar på kring kilot, två på ca 1,3kg, en på drygt 1,4kg och två på dryga 1,5kg! Grabbarna landade dessutom en rad fina öringar, med topp på ca 1,5kg! Jag längtar redan tillbaka och ser fram emot nästa års resor, som snart går att boka genom att maila eller ringa mig. Mer info om nästa sommars fjällresor kommer alltså inom kort.
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)

Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)