Et serdeles lite trivelig skue fra et båtutsett i nærområdet.. Lukta trenger ikke å beskrives!

Bildene her er tatt på en lokal fiskeplass med søppelkasse og skilt hvor det står at området er fugle frednings område. Ser desverre ikke ut til at folk tar med seg søppel av den grunn! søplekassa var også tom!

Jeg har i år fiska ganke mye, prøvd nye plasser, nye metoder osv. Fisk har det også blitt litt av, ingen kjemper, men en og annen going har det blitt. For meg er fiske og da spesiellt fiske etter de store rovfiskene våre noe av det som ligger mitt hjerte nærmest. Derfor syntes jeg det er veldig trist å se at ikke alle tar like godt vare på vår natur. Søppel nermest flyter over på enkelte fiskeplasser på land. Store tugger med fiskesene og døde vadefugler eller andunger er det som møter deg på plassen, tror jeg har en del i ryggen om jeg sier at dette legger en demper på gleden?? Hvorfor lar folk slikt ligge? Når man har fiskestang og er ute for å fiske så mener nå jeg at folk må forstå at søppel ikke skal ligge igjen på plassen.. Problemet er en gjenganger på samtlige plasser jeg har besøkt i år!
Når det gjelder fiskeskikk mangler det ganske mye her litt nord for Oslo. Har på følelsen at folk sørover er mye mer opplyst om temaet Rovfiske. Her er det helt vanlig å drepe fisk for så å kaste den i grøftekanten, eller rettogslett la den ligge å råtne på fiskeplassen..
Jeg har ingen problemer med å forstå frustrasjonen hos den litt eldre garde som husker de fleste gode gjeddevann som sinnsykt gode Ørret og Røye vann, Sinnet stikker veldig dypt hos mange..
Jeg ser også poenget med at alle ikke er like fiske intressert som meg, med et mangfold av avkrokutsyr og liknede, men jeg mener at å drepe et vesen for så å kaste det etterpå er helt feil.. Er jeg den eneste som registrerer slikt eller er det flere her som har sett seg litt lei på forsøpling?

Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)
Når det gjelder fiskeskikk mangler det ganske mye her litt nord for Oslo. Har på følelsen at folk sørover er mye mer opplyst om temaet Rovfiske. Her er det helt vanlig å drepe fisk for så å kaste den i grøftekanten, eller rettogslett la den ligge å råtne på fiskeplassen..
Jeg har ingen problemer med å forstå frustrasjonen hos den litt eldre garde som husker de fleste gode gjeddevann som sinnsykt gode Ørret og Røye vann, Sinnet stikker veldig dypt hos mange..
Jeg ser også poenget med at alle ikke er like fiske intressert som meg, med et mangfold av avkrokutsyr og liknede, men jeg mener at å drepe et vesen for så å kaste det etterpå er helt feil.. Er jeg den eneste som registrerer slikt eller er det flere her som har sett seg litt lei på forsøpling?
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)