Johan Broman: Trevliga men få besökare i Sundsvall - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Johan Broman: Trevliga men få besökare i Sundsvall

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Johan Broman: Trevliga men få besökare i Sundsvall

xI helgen som var hölls Sportfiskemässan 2010 i Sundsvall. Mässan var bra arrangerad i rymliga och ljusa lokaler och med trevlig personal, men besökarna lös tyvärr med sin frånvaro.

Mässan var alltså i mina ögon en stor besvikelse vad beträffar antalet besökare, vilket jag tycker är synd, då jag tycker så mycket om norrland och norrlänningar. Har både släkt och vänner norröver och är delvis uppvuxen uppöver under sommartid, varför jag känner mig rätt hemma från Gävle och uppåt. Jag fick dock gjort det jag skulle, med en rad möten och några kortare scenframträdanden, så ingen stor skada skedd för mig alltså. För flertalet utställare, som hyrt stora monterutrymmen och tagit med en massa personal och produkter till mässan, måste dock det hela betraktas som något av en katastrof. Jag tror inte att mässan hade fler än 6 000 besökare, vilket är en tredjedel av vad den skulle behöva dra för att för de flesta utställare kunna betrakta den som lönsam. Tyvärr. Vad det hela beror på vet jag inte. Intresset för Sportfiske är ju stort i norra Sverige. Däremot är det ju relativt glesbefolkat och många kanske tyckte det var för långt att åka eller liknande. Hur som helst så önskar jag mässan bättre lycka nästa år, då jag hoppas att man har lärt sig något av årets läxa och tar nya friska tag.

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)

Det var trist att det var dåligt med folk som kom.

Men jag tyckte självaste mässan var bra, med stort utbud av det mesta inom sportfiske. Vi åkte över 50 mil (enkelväg) för att få vara med om detta. Hoppas detta inte var sista gången mässan var i Sundsvall, fin stad, bra lokal att ha mässan på o mycket trevligt folk överallt.

[HTML]http://nyafiskebloggen.blogspot.se/[/HTML]

Gädda 11,2kg (Spinn, Råån)
    Abborre 1,2kg (Vertikal, Letälven)
    Gös 2,8kg (Jiggning, Möckeln)
    Regnbåge 4,9kg (Put & Take, Villingsberg)
    Röding 2,75kg (Trolling, Vättern)
    Öring 3kg (Trolling, Vänern)
    Lax 2,9kg (Trolling, Vänern)

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...