Alle i mitt miljø utfører C&R på gjedde og det begynner å bli flere og flere som gjør det samme.
Dette er en utvikling mange av oss i møtekommer med stor glede.
Folk kjøper matter,tenger og veienett for å ha muligheten til å håntere gjedda på best mulig måte.
I utgangspunktet så er vel dette et spørsmål til jerker,spinnfiskere og troller, om vi egentlig kunne ha gjort mer. En veldig enkel ting som å klemme inn mothaken på alle våre kroker.
Jeg har egentlig aldri tenkt så nøye over det, etter som jeg klipper kroker hvis jeg føler de sitter vanskelig til. Men jeg må jo indrømme at kroker både kan sitte opp på hode eller ved øye eller i buken og da er det umulig å få klipt og med en krok med mothake vil det naturligvis bli et større sår en med uten mothake.
Meitere med en krok er vel ikke noe alt for stort problem.
Det kan være at mange allerede gjør dette i dag, mens for meg så har det ikke slått meg.
men fikk en mail å fra en gjeddefisker om spørsmålet om jeg klemte inn og jeg måtte jo svare som ærlig var at det gjør jeg ikke, men jeg klipper. Men hvor mer jeg tenker over det f.eks på en wobbler eller et jerkbait så henger ofte bakrekrok i hode på gjedda eller i/ved øye og det er jo ingen tvil om at det vil være enklere å trekke ut en krok uten mothake.
Og ikke minst når kroken sitter i fingre,armer eller bein uten mothake blir det jo en lek å få de ut igjen.

Hva er din erfaring, klemmer du inn mothaken ?
Tror du at man kan miste flere fisk, ved å klemme de inn.
Er vi i ferd med å dra dette med C&R for langt ?
Har det noe forseg å klemme de inn ?
Hadde vært toppers om noen kunne komme med noen kommentarer rundt dette emne.
Egne erfaringer, tanker mm rundt dette emne.
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)