Öringfisket på min båt är verkligen kanonbra nu, med minst ett par landade fiskar per dag. Så passa på att boka någon av de dagar som jag än så länge har obokade, tex torsdag denna vecka eller måndag, onsdag eller fredag nästa vecka.
Jag har tyvärr inte hunnit skriva i bloggen om varje guidning jag har haft de senaste veckorna, men här kommer en rapport från fisket med Tobias o co i går, söndags. Förmiddagen ägnade vi åt gäddfiske kring Vaxholm, med en fin fisk på ca 4,5kg som resultat. Annars var de tre timmarna fram till lunch tröga. Sedan gick vi efter lunch över till havsöring, vilket började bra med en blank åttahektos och en blank på knappt 3kg som resultat. Vi tappade dessutom en blank fisk på kring 2kg strax efter det. Sedan dog allt ut i de kalla nordvästliga vindarna som under söndagseftermiddagen snurrade runt i* norra skärgården. En fin gädda och två öringar är dock en bra fiskedag, så alla var nöjda och glada när Tobias och grabbarna vid femtiden på eftermiddagen hoppade av på Tobias brygga på Ljusterö.
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)

Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)