Endelig var hele vannet åpent og jeg kunne velge å vrake i plasser der det mulig kunne stå fisk.

Prøvde det meste fra gummi langs bunn til big paddle shallow og jerk.

Skulle vise seg at big paddle shallow skulle bli det bete som leverte i dag.
Fisken sto grunt og jeg hadde valgt litt feil jerkbaits til et slikt fiske.
Tok lang tid før jeg fikk første kjenning av fisk. En liten gjedde på under 1 kg valgte å ta big paddle shallow skit mort godt ut på ettermiddagen.
Rett etter på fikk jeg en til på samme bete og denne var nok 1,5 kg.
Små fisk ja uten tvil men jeg kjente det brusa i kroppen av glede. Det er ikke størrelsen det kommer ann på, det viket fokus man velger å ha på sitt fiske. Mine to første piker på shallowen gjør meg glad, veldig glad. Da får man et bevis på at man har tenkt og gjort noe riktig i løpet av vinteren.
Det ble to fiskekontakter til, men den ene stakk av med halen og den andre falt av ved båtripa.
Det er så utrolig deilig å komme i gang og utrolig gøy at beten leverer.
Det er jo litt spenning ruundt slike "nye" ting og spesielt når andre har velgt å kjøpe en del. Da er det godt å se de funke.
Slik gikk det desverre med den ene. Veldig heldig denne gjedda så klarte å klippe rett bak kroken.
Ut i fra kraften i hugget så var det nok en ok fisk. Nå vet jeg hvor hu står så da får vi ta henne i morgen.
Jeg har kjøpt litt beten fra AC som jeg egeltig fikk testet ordentlig for første gang i dag.
Til AC :
Fenis går som en blanding mellom en pig og en M&E, i mine øyne et helt fantastisk jerkbait.
Utrolig godt å jerke med å man hadde fin kontakt med bete hele vegen.
Jeg er ikke i tvil et sekund på at dette kommer til å levere fisk til meg. Det ble fort en favoritt.

Været var alt mulig i dag. Det regnet,blåste veldig og til tider var det sol og stille.

I morgen drar jeg tilbake. Hadde egentlig tenkt å teste glomma men Sponheim og postmannen i flåklypa og Sigurd, men med den sikten som er der nå så er muligheten til hugg rimelig dårlig.

Føler at man er i gang nå. En god start med 4 flott øyeblikk, der to kom opp i båten mens to bare fikk hjerte mitt til å gå raskere.
Kamera synes jeg leverer bra selv med så dårlig lys som det var i dag.
Håper å tror det kan bli noen flotte actionbildr av stor gjedde i løpet av 2010.
Da blir det ny tur i morgen. Kommer til å pakke litt andeledes i forhold til hvilke jerkbais jeg skal ha med. Så får vi håpe at man kanskje kan få bikke 2-3 kg i morgen.....
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)