Johan Broman: Dags att boka skärgårdens kanske bästa öringsfiske! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Johan Broman: Dags att boka skärgårdens kanske bästa öringsfiske!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Johan Broman: Dags att boka skärgårdens kanske bästa öringsfiske!

På elva havsöringsguidningar under april 2009 och lika många havsöringsguidningar under oktober 2009 landades det på min båt totalt 44 lovliga havsöringar. Dessutom tappade vi på dessa turer en hel del fin fisk, plus att vi fick kring trettiotalet mindre havsöringar. Nästan var tredje lovlig fisk var vild med hel fettfena och vägde mer än 1,5kg. Nu tar jag emot bokningar för en av årets höjdpunkter – vårfisket på havsöring i mellersta och norra skärgården.

Vad mer kan man begära än vårsol, doften av hav och en blank och stridbar havsöring i andra änden av linan? Många som fiskar havsöring på våren kör stenhårt på att landa öring, oavsett om den är färgad eller blank. Den färgade fisken, som ofta stått still under vintern, är dock ofta en besvikelse för fångstmannen, då den inte sällan är så tom på näring att den inte ger mer fight än en brax på ett 80-pundsspö. Nej, ska man fiska havsöring så ska man fiska vild, stark och blank jaktfisk, vilket du alltså kommer att göra om du bokar en havsöringstur med mig. Så, prata med kompisarna och/eller kollegorna om ett datum i april och början av maj som skulle passa er och hör sedan av er till mig, så tar vi det därifrån!

Väl mött, Johan

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...