Johan Broman: Mina fiskekompisar ? Micke Odell - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Johan Broman: Mina fiskekompisar ? Micke Odell

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Johan Broman: Mina fiskekompisar ? Micke Odell

Så här i vintertid, när jag inte är ute och guidar, filmar eller på annat sätt svingar spö varje dag, tänkte jag passa på att kortfattat presentera mina fiskekompisar, som jag spenderar merparten av min fisketid tillsammans med.

Och nu har jag kommit till Micke Odell – min gamle fiskebroder som jag upplevt några av mina bästa fisken tillsammans med, både här hemma och på fjärran breddgrader. Få andra har sådan god smak på livet som herr Odell, och få andra kan få mig att skratta så att jag får ont i magen om och om igen. Att vi dessutom brukar ha rätt skoj när vi tar en stänkare eller två tillsammans, har heller aldrig varit i vägen. Fiska tillsammans började vi göra för länge sedan, men då var det mest Sverige som gällde. Åtminstånde på våra gemensamma fisken. Sedan kom vi igång med fiskeDRAG, och då passade vi naturligtvis på att komma iväg till platser där någon av oss kanske hade haft kanonfiske tidigare, eller dit vi alltid velat åka med aldrig kommit iväg. Mangroveområdena på Cuba, ögrupperna kring Sumatra, Pembakanalen i Kenya, Brothers and Sisters på Tobago och Egyptens Nassersjön är ju ställen dit man normalt inte beger sig varje vecka. I dag producerar Micke fiskeDRAG själv och driver dessutom Fjärilshuset i Hagaparken/Stockholm samt bla företaget Aquatech, i vilket han bygger artificiella akvatiska miljöer, såsom hajtankar och jätteakvarium mm. Vi fiskar hur som helst fortfarande tillsammans en del. Som det ser ut nu kanske redan nästa helg, då vi funderar på att försöka landa ett par fetingar från isen. Huruvida vi hamnar i tv-rutan tillsammans igen återstår dock att se.

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...