Lubbe: Abborrfiske - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lubbe: Abborrfiske

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Lubbe: Abborrfiske

Kom äntligen loss för lite abborrfiske med Crewkamrat Hansen. Det har varit mycket jobb den senaste tiden så det kändes helt klart härligt att få komma ut igen.

Det var väldigt trögt, allt ifrån optimala förhållanden men vi lyckades till slut dra ihop knappt 100 abborrar varav 3st över kilot och några strax under.

Allt som allt en lyckad tur trots ihärdiga problem med att hitta annat än ströfisk.

Draugen D4 7' tillsammans med Mitchell 308Pro fiskades som vanligt med och det bjöds på häftiga fighter och otroligt starka "småborrar" kring halvkilot, ja för all del även mindre 2-300g fiskar var starka som bara den, vilket de tenderar att vara vid denna tiden.

Jag lyckades lirka upp 3st över kilot med en topp på 1220g. Samtliga på Fkp-Gear VibLure.

Trodde faktiskt inte att jag skulle använda dem, så med mig hade jag bara några "havsörings-tacklade vibs" från makrillturen. Men tur var väl det för tydligen ville de stora ha just en vibrerande och rasslande VibLure som även stod för de flesta fångade borrarna. Resten tog JigLure JL2 samt på dropshot med JL3.

Bifogad tummbild(er)

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    sigpic
    www.fkpgear.com
    Fiskkonservator.se
    Blogg fiskkonservator-lubbe.sportfiskeforum.se

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
X