MaPa Fishing Team: Ti 17.06 - 69! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

MaPa Fishing Team: Ti 17.06 - 69!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• MaPa Fishing Team: Ti 17.06 - 69!

Så många guidade turer blev det under vårfisket. Plus en hel del eget fiske under mars månad när isarna gick rekordtidigt. Så det har varit minst sagt full fart. Nya motorer på Robalon också, och dom är jag jättenöjd med. Brukar räkna vårfisket fram till mitten på juni ungefär, och sista turen vart i lördags. Sen på söndagen hade vi konfirmation i familjen, och nu hade jag tänkt ta det lugnt en vecka och ladda batterierna igen.
    Dessvärre blåste lördagens tur sönder, och vi valde att avsluta vid lunch. Det var för blåsigt men framför allt för söndergrumlat överallt. Bättre att satsa på nästa gång. Gänget var ett av mina trognaste, och vi hann i alla fall med en eftermiddagstur på fredagen som jag skrev om tidigare. Jan Hill, bror Lars, far Göran, morbror Arne och kusin Fredrik. Dom var nu här för elfte året på raken. Planeringen för nästa år är i full gång, och jag ser redan fram emot att träffas då.
    Vårfisket har varit suveränt. Första turen redan den 5 mars. Mycket bra vikter och antal på gäddfronten hela våren. I topp ståtar Mats båda 10-klubbare från samma dag. 12,4 och 10,2 kg! Det har kommit sex gäddor över 9 kg i båtarna. Totalt 10 stycken över 8 kg. Därmed passerade vi 200 gäddor över 8 kg upp i båtarna genom åren. Nu i vår blev det närmare 80 gäddor över 5 kilos strecket. Bästa veckan i juni gav 24 över 5 kg. Vi hade en skön svit i slutet av maj då vi lyckades få gädda över 5 kg under guidningarna 10 dagar på raken.
    Flest på en dag den 7 juni då det blev åtta plus 5 kilos gäddor i båten. Och totalt 61 upp den dan. Vi hade många dagar med över 60 gäddor, och toppnoteringen vart på 82 stycken på en dag och en båt. Största gädda den dagen 9,4 kg (på bild) plus att det kom en öring på 3,5 kg också. Vårens största öring blev en fin bit på 4,5 kg följd av en 4,2 kilos. Båda tagna samma dag men av olika gäng. På abborrfronten var förleksfisket bra, och bästa dagen hade vi 220 stycken på jiggarna.
    Tack alla gäster, superguiden David och övriga som gjort denna våren så minnesvärd. Nu är det bara att ladda om inför sommarfisket. Bokningar kommer in hela tiden för höstfisket, och speciellt på helgerna börjar det se ganska fullbokat ut redan. Så hör av dig om du funderat på att komma över och fiska med oss i höst. Vi ska nog hitta en lucka.
    Patrik

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
X