Söders sportfiske: Båtstrul med bra avslut! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Söders sportfiske: Båtstrul med bra avslut!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Söders sportfiske: Båtstrul med bra avslut!

Tjääna! Var ute och körde ett pass i söndags med polaren Jens. Det började med att båten har varit på varv i några veckor då backen inte har fungerat på hela året men vi har klarat oss utan! Så nu mitt i sommarn så åkte den upp. Väl i sjön med båten fungerar backen som den ska! Shit va härligt men när Jens lägger i växel fram så puttrar den bara lite men det går inte att gasa på.. kul. Jag tänkte direkt att denna dag va körd. Upp med båt och köra iväg till varvet igen och fixa när vi kommer fram dit efter en skumpig färd så verkar allt gå som det ska! Jaha alla gropar i vägen verkar ha fått nått att hoppa i rätt läge. Väl tillbaka med båten och så har klockan blivit 11 och Jens ska dra med tjejen på loppis så jag får åka ut och kasta lite solo i 2-3timmar. Men när jag ska åka ut är det fortfarande samma problem.. aja jag puttrar ut 100m och lägger ankare och börjar kasta på ett gräsflak i femte kastet smackar det på en fisk som visade sig vara en fin liten gös! Ca 3,5kg som fick simma hem igen!

Hände inte något mer men så kom Jens tillbaka och vi skulle åka bort till det område som fisket skulle koncentreras till för dagen. Då från ingenstans fungerade motorn som den skulle! Woop Woop! Vi började med att köra lite gräsflak och kanter utan speciellt bra resultat, några fiskar upp till 3kg fick syna båten. Men sen när vi åkte vidare satt jag och kollade lodet när vi åkte över en fjärd och det stod mycket betesfisk med endel bananer lite här och där. Äsch vi kör här säger jag. Fiske djupet låg mellan 6-11m. Jag körde stenhårt på azkikr blå/silver glitter och Jens körde svartzonker tail sjunk i mälaren färg.

Vi driftade om och om igen och smackade gädda i varje drift. Riktigt hårda hugg!
    22st landade och ett knippe missade hugg samt tappade. Störst tog Jens på 7300g

Och jag kontrade med en fin 6,5-7kilos.

Super härlig ”halvdag” på sjön! Och måste bara passa på att rekommendera St croix spön för gäddfisket dom är brutalt sköna! Finns allt ifrån spön att kasta 40-50grams jerks till att hiva iväg mindre spädgrisar! Kom in och ta en titt på dem!

Till helgen så blir det 2dagars nötande.. 12an ska upp! Tills nästa gång!
    Mvh Robban ”södersportfiske crew”

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    Sportfiskeprylar.se - Söder Sportfiske AB
    För Sportfiskare, av Sportfiskare - Vi har inte råd att sälja skräp!

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...