I väntans tider | kajakfiskarn.se - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

I väntans tider | kajakfiskarn.se

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• I väntans tider | kajakfiskarn.se

Flickvännen härdar ut. Isklädd skärgård i bakgrunden.

Vi går i väntans tider nu och själv hade jag intalat mig att NU till helgen -då skulle allt isen allt vara borta. Men icke. Isen ligger, om än väldigt tunt: både på Mälaren, innerskärgården och på min favoritsjö. Inget efterlängtat kajakfiske än alltså, men jag passade ändå på att skruva på takräcke och kajakfäste på fiskebilen- Så att jag är redo när isen väl bryter!

Thule Wingbar(s)

Thules WingBar är kanske det vassaste takräcket på marknaden just nu. De ersätter Thules Aerobars på tronen och är enligt Thule själva testade i vindtunnel under utvecklingen. Resultat är enligt utsago ett takräcke som är hela 90% tystare än den redan tysta föregångaren. Grymt tyckte jag för då hör jag fortfarande när turbon kickar in på subban (svårt att missa som den viner!) och bränsleförbrukningen hålls nere så pass det går genom att räckets profil gjorts än mer aerodynamiskt. För kännedom är Thules WingBar är kompatibel med tillbehör med T-spårsmontering så se till att dina äldre tillbehör passar(!).

Thules Wingbars och K-guard 840 är monteringslösningen.

Thule kajakhållare K-Guard 840

Thules K-Guard är inte ett helt nödvändigt tillbehör till räcket, men ändå en smart och genomtänkt lösning som underlättar kajak eller kanot-livet. K-Guard kan fällas i en vid vinkel mot personen som hanterar kajaken vilket förenklar lastning och lossning. För mig var detta bara en bonus utan vad som fick mig att slå till var att K-Guard kommer med låsbara spännband som i alla fall försvårar för den mer spontana tjuven. Det som kajakfiskaren skall tänka på vad gäller K-Guard 840 är att den är designad främst för konventionella kajaker och att den därför inte kanske inte passar skrovet på de ofta betydligt bredare fiskekajakerna. Min egen kajak är precis på gränsen till för stor...

Bonusbild: mindre bil. Mera landskap.

PS. Jag köper mina transportlösningar via takbox.se

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    Intresserad av fiske från kajak? Kolla bloggen på www.kajakfiskarn.se

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...