Kajakfiske på Vildmarksmässan, 7-10 mars 2013 | kajakfiskarn.se - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kajakfiske på Vildmarksmässan, 7-10 mars 2013 | kajakfiskarn.se

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Kajakfiske på Vildmarksmässan, 7-10 mars 2013 | kajakfiskarn.se

Vi besökte Vildmarksmässan på premiären den 7:e mars. Förhoppningen var en mässa om massor med fiske och överlevnad samt om en hel del kanotsport. Därtill förväntade jag mig finna i alla fall lite grann omkring kajakfiske. Vad jag sedan fann var en mässa fokuserad på event och resande, dvs. mer flygblad och bilder än faktiska upplevelser och verktyg. Här följer dock ett par bilder och kommentarer kring det kajakfiske-relaterade som faktiskt stod att finna.

[IMG]http://1.bp.blogspot.com/-z579xO***lk/UTjlvdGhpoI/AAAAAAAAAIk/Gnw2r4a0-FE/s400/Vildmark3.jpg[/IMG]
    Stockholm Kajak hade ett par kajaker framme med viss fiskeorientering.

Stockholm Kajak (bild ovan) visade inga renodlade fiskekajaker, utan mer "allround"-kajaker som ovanpå allt annat dessutom utrustats med en enslig spöhållare. Inget för seriösa sportfiskare alltså, men kanske något för den som bara fiskar ibland...

En uppblåsbar kajak från Advanced Elements.
    Advanced Elements Advanced Frame Inflatable Kayak är en uppblåsbar Amerikansk kajak i mycket hög kvalitet. Jag är otroligt köpsugen här -detta är ju den perfekta lösningen när flickvännen vill följa med och paddla eller fiska (båda!). Cirka 6.000 kr i Sverige. Billigare utomlands, till exempel via Amazon UK.

En av Hobie´s fiskekajaker med trampor.
    Hobie´s svenska återförsäljare var på plats på mässan och visade ett par Pro Angler i olika generationer. Grym byggkvalitet å ena sidan och rakt igenom fiskeorientering, höga priser (kvalitet kostar!) och ännu högre vikt å andra sidan. "Kajaken" ovan väger ca 30 kg och kostar närmare 30.000 kr i Sverige. Mer båt än kajak om ni frågar mig. Tuffa är dom i alla fall.

Jag provsitter en Hobie Pro Angler 12.
    Jag provtrampar. Känns töntigt, men är säkert effektivt.

Hobie skyddar spötopparna ...men inte resten av spöna.

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    Intresserad av fiske från kajak? Kolla bloggen på www.kajakfiskarn.se

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
X