Lubbe: VibLure - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lubbe: VibLure

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Lubbe: VibLure

Förutom karpfisket som ligger mig varmt om hjärtat så är det abborrfiske som gäller sedan några år tillbaka. I och med sportfiskemärket som jag även jobbar med, så blir det såklart en del av abborrfisket då märket i första hand riktar sig på det.

Till en början tänkte jag slå ett slag för ett bete som jag blev kär i så fort jag provade det. Jag fick i uppgift att prova en massa crank bait's. Både med sked och utan, och efter ett år's fiskande och lite småmodifikationer så beslutade vi oss att köra på betet som numera är känt som Fkp-Gear VibLure.

Det finns i 2 färger och har gett mig massor av grymma fiskar. En ny färg är på gång och det kommer att bli några stycken till innan VibLure serien är komplett innan årets slut.

Det är ett skedlöst crankbait, så kallat vibrations bete då det vibrerar sig fram med rasselkulor som hjälper till att trigga fisken. Ett sjunkande bete som är ruskigt kul att fiska med, men framför allt som ger bra med fisk. 12,5g väger det och kastar riktigt bra med våra spön, det var lite det som föll i kriterierna för vilka beten vi valde att ha i vårt sortiment till en början. Jag förklarar betet på ett lökigt sätt som bara jag kan förklara på (en ny video är på gång).

Sedan de började säljas tillsammans med resten av utrustningen från Fkp-gear i förra året så har det sålts många beten landet runt och många har tagit nice borrar på det, här är ett par sköna lirare.

Det är alltid kul att se schyssta fiskar i händerna på folk som använder ett bete man själv plockat fram och verkligen gillar. Det finns mer av den varan i albumet "fiske" på vår facebook: www.facebook.se/fkpgear passa gärna på att gilla sidan så du får schyssta uppdateringar när det händer nåt sköj.

Jag längtar verkligen tills ett par vatten jag suktar efter här nere i skåne öppnar upp sig till våren!!!

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    sigpic
    www.fkpgear.com
    Fiskkonservator.se
    Blogg fiskkonservator-lubbe.sportfiskeforum.se

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...