Det blev precis vad jag trodde med dessa vinterbadare, fast jag talade om för dem att detta hål måste markeras och varnas för allmänheten, men det sket man fullständigt i och i dag ringde Slättengren mig och berättade för mig att man bara hade lämnat det öppet.
Det finns ett hål som är 70 x 70 cm stort och man ser klart och tydligt att en vuxen person kan gå genom hålet, så se upp här!
Det finns även en vak, som är större än 3 x 3 meter utanför bryggan och med lite nattfrost, som bildar en tunn is skorpa och sen lite snö på denna skorpa, så har vi en dödsfälla, det framgår nog ganska så tydligt av dessa bilder.
Pär och jag kommer under kvällen att ta kontakt med dessa personer, jag tog registreringsnummren på två av bilarna, så den biten löser sig nog och min dotter har den ena av killarna på Facebook, var han skröt om sitt vinterbad.Man glömde en del skräp också och grillen tömdes så fint ut på isen, fast vi har en tunna eller en grillstad 10 meter bort.
Pär och jag har varit uppe och spärrat av handikapp bryggan och markerad båda hålen med slanar och gran ruskor och jag hoppas inte att någon missar dessa varningsgrejer.
Sprid gärna detta till alla som fiskar i gölen vid denna tid, alla har inte tillgång till datorn, men alla bör varnas! Stort tack på förhand! / Luis
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)