Igår fick jag ett brev fån Farbror Blå i almar och det visade sig att Polisen hade lag ner för undersökningen och min anmälan om hästar på badplatsen och det är jo snyggt och bra jobbat för våra skattepengar!
Vad ger det för signaler? Jo, ska du bada hästen i ett vatten, så är det okay, inget straff, fast lagen säger något helt annat.Jag tolkar det så och jag undrar om Polisen lägger ner fallet om jag agerar på egen hand nästa gång jag träffar på kärringen och hennes fyrbenta bajsmaskin, skulle inte tro det ... men vi får se!
Visst är det vackert med lite lättare lagbrott, men om hästen var under behandling med mediciner som hon påstod, så kanske dessa mediciner inte ska ut i vårt älskade vatten.
Jag vet vart hästen finns och jag ska ta kontakt med stallägaren, det är första steget, hjälper inte detta, så kan det bli en trevlig överraskning för både hästen och ryttaren nästa gäng.
Jag tar med mig detta beslut på årsmötet och det får tyvärr läggas till handlingarna utan åtgärd från Polisens sida. / Luis
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)