Jula i Kalmar säljer dessa 3 - pack för endast 129 kronor och det är billigt, de finns även i en mindre 50 mm modell i samma färger, men 50 mm´s storlek, har jag massor av och nu ska dessa stora testas på Abborre och Regnbåge.
40 kronor styck är ett väldigt bra pris, normal priset ligger närmre det dubbla, så passa på, medan dem finns kvar.Dessa balanspirkar har bra krokar och en väldig bra skärpa, något man behöver för att kunna kroka fisken, om denna är försiktig.
Rapala 90 mm i färgen Fire Tiger, den lär nog synas bra även på djupt vatten, dessa pirkar väger 25 gram, så det är inget finlir för små fiskar.
Här samma i färgen Blue - silver och red, troligen en killer för dem flesta predatorer och det ska bli väldigt spännande att testa dem i två olika vatten under helgen.
Är det någon färg, som kan reta en rovfisk till vansinne, så är det denna fluoro orange färg, framför allt Regnbåge och Abborre och vi ska se vad som händer under lördag och söndagen.
Balanspirkar från Finska Hopeakala är annars mina favoriter och främst i grön och denna bruna färgen, som har gett ganska många stora Abborrar genom årens lopp.
Rapalas 50 mm eller 70 mm i svart/silver är min klara favorit för Regnbågen och den är inte helt fel i ett stim med större Abborre, men för Regnbågen, är den något ut över det vanliga.OBS! Glöm inte årsmötet den 10 mars på Stena Metall, jag kommer lite undan för undan att påpeka detta, så ni inte glömmer datumet, sprid gärna ut det, alla har inte dator!
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)