Jag gillar inte denna period av väntan på is som ska hålla, det är värsta tiden på året och det håller på att ta knäcken på mig, kanske inte riktigt, men jag vill ut på isen, så fort som möjligt.
Allt står klart, frysen är full av betesfisk för gäddan och räkor för Regnbågen, det är bara att dra, så snart isen håller. Men nu ska det komma mera snö under nästa vecka och det känns inte bra, det isolera än mera den tunna isen som finns och det blir ingen bra is under resten av vintern.Men vad gör man? Jo, vi kan fundera över ett datum för årsmötet och ni som är medlemmar, kan fundera över vad vi ska göra med bryggorna, ingen har hört av sig och det är för dåligt.
Vi har över 6800 besökare på denna blogg och ingen ska inbilla mig, att man inte har läst min vädjan om hjälp med detta stora jobb! Ta tag i almanackan och hitta ett datum var ni kan ställa upp och sen är det bara att få ut det berömda fingret ur .... och sen sätter vi igång.
Om inte det snart sker, så förfaller alla bryggor och det tror jag ingen av regnbågsfiskarna vill se eller hur? Vi har ett ansvar för bryggorna och renoveringen måste antingen göras eller så får vi dra upp dem helt och hållet, ni väljer hur ni vill ha det i framtiden.
Vi kanske ska höja årskortsavgiften och försöka att få ett lån hos kommunen till nya bryggor och sen avbetala lånet med pengarna från avgiften. Det kan gå vägen, men det blir insättning av fisk som blir lidande, lite att fundera över eller hur?
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)