I det Gjedde formen dro til for fullt er båt sesongen over for 2012. Med snø på bakken og mere snø på vær utsiktene fremover blir det nok med denne siste turen i år! Men jeg avslutter med stil, og hadde endelig litt flyt i fisket..
Dagene er korte så skulle vel vært på slippet en liten halvtime før, men grunnet tåke og glatte veier vurderte jeg det dithen at det var best å ta det litt med ro. Båten var på vannet rundt 0915. Overskyet og kaldt rundt 1,5-2 minus 2,9-3,5 grader i vannet og lett østadrag i lufta. På tomgang kjører jeg utover vannet mens jeg finner frem beten og rigger utstyr. Fabelaktige motiver sånn seinhøstes, Fryktelig dårlig fotolys denne dagen men det gjør at bildene blir litt mer "trollske"
Ankommer en kant jeg har lagret og begynner fisket langs denne, Spredt agnfisk er å se men er langt i fra de mengdene som var å finne her på tidlig høsten.. Hmm.. Kjører kanten til ende og får liksom ikke helt trua på at dette er plassen for dagen.. Drar meg ut pelagisk og på 19-25 m dyp skjer det noe på loddet, vanvittige mengder med fiske ekko fortoner seg på skjermen, sikkert 100m stort flak. Glemte å ta bilde av dette, men i iverens øyeblikk justerer jeg to slep og slipper innerstengene ned til det jeg anslår blir 15-20m. Blir i området 30-40 min uten et hugg. Okay ikke fisk langs godkanten, ingen hugg pelagisk og ingen på bunn?! Da er det igjen bare en ting da, og med Eriks fisk på 10,2kilo friskt i minnet bærer det inn mot grunnere partier av vannet.
Og SMAKK, Fisken tok umiddelbart jeg kom inn over grunnere vann
Og som dere ser... En 15tom Boggs shad er en real bit for ei gjedde på 85cm
Pen fasong hadde den også!
Ny runde og på samme flekken hugger det igjen samtidig, Mister den ene umiddelbart, men den andre må bli med på en tur i båten.
Ikke så fryktelig stor denne heller men den var 86cm og var helt insane innved båten, Det nevnte fotolyset sammen med ei litt treg linse gjorde at det ble så som så med action bildene denne dagen. Deilig å se at fiskene her får fin kondisjon om høsten!
Ny runde igjen og turens første godkjente fisk hugger på fifteen inches of pleasure i fargen Hoffmann tacklet med A.S.O G-SYSTEM riggen
Fin fin fisk som gav god fight og hadde vitale mål på 95cm og 7440gr
Hey hey... Ser ut som vi har funnet oppskrifta. Bare så synd dagene er så utrolig korte nå, så mørket kommer nesten allerede sigende så smått. Rekker vel en runde eller to til..??
Kjører i samme knøtt området enda og på neste runde drar det til istanga igjen! For et action fiske?!
Fighen unnagjøres udramatisk og denne fisken på 96cm og 7620gr. Akkurat i det jeg tar gjellelokk grep ppå denne fisken hører jeg knarring i en av de andre snellene, med gjedda i den ene handa får jeg da gjort et slags tilslag mens stanga enda står i holderen, 7kilosen blir puttet ned i livewellen og jeg sveiver inn den andre, syntes jeg aner en viss tyngde i andre enden. Og jadda visst er det ikke en flott fisk igjen.
8620gr 106cm og dagens toppfisk. Tok en 12tom Boggs shad i fargen Sexy Shad. Må bare beklage de ekstremt "flotte" selvutløserbildene her. Har ikke hatt problemer tidligere at bildene blir ute av fokus ved selvutløser..
Etter en kjapp fotosession og release av begge fiskene lener jeg meg tilbake bare for å se at det reiser avgårde på enda en stang. Dæven, trudde dette var rekreasjon jeg ikke blodhardt arbe 

Uansett ei gjedde på 90blank hadde latt seg friste av 15toms Hoffmann så det var bare å sveive.
Gutta krutt var også ute i dag. Fikk knipsa et par bilder av dem om mårran
Flinke karer som drar mye grov fisk!
Litt vanskelig å se kansje men om man legger sjela i det ser man paravanene.. Dette illusterer godt hvor grunnt jeg egentlig kjørte i dag.
Deilig dag på vannet.. Endelig ble det litt fisk på meg også, ingen monstre men det er helt greit 93cm i snitt er noe jeg er godt fornøyd med. Jeg har sett potensiale i dette vannet før og har nå fått bekreftet at det kan være bra

En annen ting jeg har fått bekreftet i dag var at 12 og 15inch shadden er übergrym til slowtrolling sammen med disse! A.S.O G-SYSTEM
Synd båt kjøringa er over for i år, men med litt flaks kommer det ismeiterapport fra meg tidlig neste uke!
Ha en fin uke folkens!
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)