Söders sportfiske: Riktigt nice dag på sjön! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Söders sportfiske: Riktigt nice dag på sjön!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Söders sportfiske: Riktigt nice dag på sjön!

Idag var jag med polaren Robin i hans hemma vatten. Riktigt taggade var vi när vi lastade in det sista i bilen innan avfärd till båten! Betesval, färger, väder och hur vi skulle hålla oss till planen som lagts dagen före! Allt togs upp på bilfärden till båten.
    Hopp i båten med alla prylar och efter 25mins båtfärd blev vi rastlösa och provade att fiska 3-4 olika platser i hopp om hugg men nej.. ”lika hett som bajs på en pinne” sa jag ettpar gånger medans vi kastade i timmar utan framgång!! Vi åkte vidare och började sura över att dagarna är så korta nu att vi kanske inte kommer att hitta fisken idag innan ljuset försvinner.
    Men så hittade vi dom! Det började med att en fisk i 8-9kgs klassen missar mitt bete 3m ifrån båten och kastet efter följer en fisk i 100cm+ format! Shit va nice utbrister vi båda! Vi kastar vidare och jag tappar en snärta, svär, vänder mig om mot Robin och ser en riktigt stor fisk i 110cm+ stå 50cm under hans tail och glor. Några sekunder senare vänder den om och försvinner. Robin plockar 3st snabba fiskar i 3-4kgs klassen medans jag uteblir. Vi drar vidare och bestämmer att återkomma i skymningen i hopp att de stora vill äta!
    Nästa ställe, en vasskant på 100m. Från 2,5 till 4,5m djupt. Jag plockar fram ett nytt bete (en magnum bb-tail) drar det fram och tillbaka i vattnet och båda två tycker den ser råhet ut! Langar iväg första kastet låter den sjunka några sekunder innan jag spinner hem den, några vevtag och stopp senare så suger det i!
    Smack på första kastet garvar jag! Det känns som en bättre fisk och Robin tar fram håven. Efter en schysst fight och ett jäkla liv i håven kan jag tillslut trassla ut en 102cm på lite över 6kg!

Vi fiskar vidare längst med kanten och pangar upp lite fler fiskar så är vi helt plötsligt uppe i 12st men klockan börjar bli mycket! Gasen i botten vidare och vi fiskar av en kant till som slutar i en fin vik. Och från ingenstans så kommer gäddorna fram! Under 1,5 timme får vi upp 18fisk med många fler kontakter! Det smäller vid vassen, mitt ute i viken, inne vid båtkanten! Ja det hugger lite överallt och några felkrokade braxar blandade sig i matchen! Robin tog störst på 7,7kg men jag fick ta en handfull 6+ Dagen slutade på 30st gäddor med fler över 5kg än under! Riktigt jäkla kul! Vi fångade fisken på lite olika beten men bäst var Svartzonker tail, fluffers, bb-tail och nån enstaka på andra beten.
    Här kommer lite bilder på firrarna!

Sedan fick vi njuta av 1timmes båtfärd i riktigt grov sjö i mörkret! Med bensinstopp och lite meck! Men det löste sig och vi kom hem tillslut. Tack för en grym dag Robin vi tar de riktigt stora en annan gång!
    //Robban

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    Sportfiskeprylar.se - Söder Sportfiske AB
    För Sportfiskare, av Sportfiskare - Vi har inte råd att sälja skräp!

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...