Det var ju ett tag sedan jag bloggade så jag känner att det är dags nu. Jag har nu påbörjat mitt projekt med plastbeten, eller polyurethan för att vara exakt. Formen gick ganska bra att få till och det var nästan den jag var mest nervös för.
Jag köpte även ”microballonger” för att dryga ut polyurethanet samt göra det lättare. Detta medför att plasten blir mjukare och jag hittade ingen bra blandning som jag var nöjd med. Jag beslutade att gjuta in frigolit istället och detta blev mycket bättre. Dom gråa på bilden är med microballonger och den vita utan.
Många blev alltså skrot men det hade jag såklart räknat med. Totalt fick jag ut 4st som jag blev helt nöjd med. Jag har även karvat ut ”Mamon” så den står på tur.
Mikael Hedse´n är mannen och betestillverkaren bakom projekt Karma där betestillverkare, butiker, återförsäljare, guider mm. skänker olika fiskerelaterade saker, och där allt auktioneras ut på Tradera. Alla pengarna går oavkortat till Unicef för hjälpande åtgärder. Jag skänker två st karvade ekbeten i år. Inget har sparats på vid tillverkningen av dessa. Ni kan läsa mer om Karma här: http://www.fiskesnack.com/forum/show...ght=karma+2011

Och så kommer vi då till fisket. Hösten har varit snäll mot mig i år och jag har hittills lyckats ta två 10+ på två veckor. Närmare exakt 11,3kg och 13,3kg där den sistnämnda var hela 127cm lång. Normalt sett försöker jag fiska så mycket som möjligt med mina egna beten men jag har inte tillverkat någon bra vobbler som är skön att spinnfiska med. Eftersom jag inte bara är betestillverkare utan också gäddfiskare så försöker jag hela tiden hitta effektiva beten och ett riktigt bra sådant är Westin Platipus 19cm. Jag köpte ett par sent i våras och dom har fungerat otroligt bra, eller vad tycker ni

Fisket är ju inte riktigt slut än så jag hoppas på något mer stort.
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)

Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)