Det har vært mye svensker på besøk de siste to ukene og det er alltid veldig hyggelig.
Denne helgen har jeg igjen hatt besøk. I tillegg til 3 gubb fra Sverige har Ståle Olsen tatt turen fra Kristiansand.
Anders Manhood Mortier.
Ståle Olsen
Kent Sundin.
Martin Odenhäll
og så har Roger tittet innom.
og så meg da......
Sperillen fra torsdag til søndag, ble ikke helt sperillen fra torsdag til søndag.
I dag har vi vært på Svartfossen uten kamera for min del.
Som jeg har sagt så mange ganger før, svensker er utrolig hyggelige, det er noe rolig og lunt blandet med go humor og en kult språk.
Etter disse to helgene tror jeg rett og slett jeg har sendt hjem svensker som kom med et smil om munnen, litt nedstemt. Det har ikke klaffet med fiske i det hele tatt.
Denne fiske ferien har vært noe lik sist helg på steinsfj. vanvittig trøkt.
Jo da noe fisk har vi fått.
8,5 på manhood
7,4 på Kent Sundin
og noen 6+ og 4+ fisker, men vi har måttet jobbe mye for de, til slutt føles det som en slump at man får et hugg.
Rammen for turen var de beste med snøkledde fjell og meget flott være spesielt på fredag.
Torsdag hadde vi regn og på lørdag hadde vi masse regn.
Ikke ofte jeg ønsker å gi opp men lørdagen var det nettopp det jeg gjorde.
Gjennomvåt og null hugg valgte jeg å Ståle som da kjørte i sammen i ta en pause i bilen for å varme oss. Ikke lenge etter kom Roger og Manhood også rimelig fedd up.
Etter en times tid i bilen valgte vi allikevel å stikke ut igjen og litt action ble det lørdagskvelden.
En ikke alt for stor dorgegjedde som var første fisk på torsdag.
Når skummringen kommer og agnfisken stiger kan et stort spinnerbait være tingen, og på lørdag mistet jeg en meget fin fisk rett ved båten, tipper rundt 8 kg.
Det er Jeff Boggs som har laget denne. Rimelig stor sak som gir god motstand ved innsveiving, når det gjedda hugger føles det som du mister alt. Det blir plutselig veldig lett for så å forstå at nå er det motthugg tid. Sto rimelig grunt å kastet utover en dypdekant.
Ståle står å beundre ålen til Kent Sundin, et bete jeg rett og slett måtte kjøpe.
Jeg har ingen Sundin beten fra før og med denne unike ålen var det ingen tvil.
Har en snake lignende gange i vannet.... men dette blir nok et henge på vegen bete, da jeg synes det er for flott og spesielt til å mulig miste.
Så var det Olsen da......
Inne på en grunntopp fikk plutselig Manhood en bra hugg som viste seg å være en meget bra fisk.
Manhood har på hver tur bikket ni og nå var muligheten igne tilstede, men det manglet 500 gr. 8500gr og 109 cm lang, tatt på en bigboy.
109 cm bør på denne tiden gi en vekt over 8,5 kg, det er noe som ikke er som det skal være, men for f*** fin fisk uansett...
Noen som kjenner igjen denne DD som Manhood klarte å fiske opp.
Manhood er til en viss grad bitt litt av prikkskytte fiske og det ble testet på torsdag. To fisker steig, uten at det ble noe hugg.
Her kan dere se fisken steg ca 2-2,5 meter fra bunnen og på til rundt 18 meter.
Den fulgte så bete en liten stund for så å slippe seg ned igjen.
Kent hadde med seg et skrin av sine egene baits, og da blir jeg fort gira og fotoapparatet kommer frem. Han er flink denne Kent :-))
Mye fotoprat i gruppe, men også mye skitprat.
Natt til lørdag holdt gutta ut nesten til sola sto opp, mens jeg la meg ikke alt for sendt edru.
Det blir som et humoristisk teater å ligge å høre på, og mer og mer dypere blir samtalen utover natten. Rett og slett en meget trivelig gjeng..... :-))
Martin og Kent uten i Martin sin båt. En meget flott båt, men ............ :-))
Olsen har akkurat lagt på :-))
I Begna ble det litt små action med litt dobbelt hugg å greier, men det tok liksom ikke helt av.
Så ......... men nå var det ting som skjedde hjemme i Kristiansand som ikke var så trivelig, så Olsen skal få slippe billig unna. Var vist litt kloakk som hadde funnet nye veier......
Fra 08:30 til 19:00 satt gutten å koste seg uten å ha så mye som et run.
Jeg tar av meg det meste for tålmodigheten denne karen viser. Klart man lykkes til slutt med en slik steier evne. Litt som Hjorten og Fossen som også kan sitte å nøta og nøte i mange mange timer.
Trøkt og regn er ingen god kombinasjon :-))
Den tok den skrått unnden i fra. Olsen fikk denne ok 5 kg's fisken.
Denne fikk jeg, vil tippe rundt 350gr og 17 cm
Fikke selv en ok fisk på wolfcreek gigant tailen.
Litt fortvilet over å ha levert en dårlig fiske for mine svenske venner de to siste ukene, men de har allikevel vært glade.
Denne turen ble det litt fisk, men dæven de må virkelig trues på.
MÅ FÅ LOV TIL Å TAKKE DERE ALLE
MARTIN
KENT
STÅLE
ROGER
for en flott fisketur, dere er gromme gutter alle sammen.
puss ock kram hehehee :-)))
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)