BeOutdoors: Roande pillemete! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

BeOutdoors: Roande pillemete!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• BeOutdoors: Roande pillemete!

Vacker dag på sundet, dessutom bra fiske! Kan det bli bättre?
    Nu på hösten är fisket efter plattfiske hett. Det populära pillemetet tar fart på riktigt och ger du dig ut på sundet kan du få uppleva riktigt roliga fisken. Calle Larsson från butiken i Lund har varit ute på havet i två dagar och ger följande rapport:
    Jag har spenderat två dagar ute på havet med Vandia i jakt på stora plattfiskar. Torsdagens fiske blev träning för mig, eftersom jag skulle tävla i Johans lekstuga på fredagen. Fisket på torsdagen var helt fantastiskt med många fina rödspättor och skrubbor och helt underbart väder, jag fiskade riktigt bra o kände att detta blir bra till tävlingen. Under fredagens fiske satt flytet från torsdagen och jag fick bra med fisk! Hade på känn att det fanns chans till en pall plats i år igen.
    Lagtävlingen vanns av Christan Sterner och Jerry Holmström, som då försvarade sin förstaplats från 2011. Jag och min teamkamrat Ambjörn Hardenstedt kom tvåa! I den individuella tävlingen vann Linus på samma poäng som Sterner men med fler fiskar och själv kom jag på tredje plats. Nöjd och glad! Jag vill tacka Thomas på Vandia, och Johan för en bra tävling och givetvis alla andra som var med!

Calle på pallplats iår igen, bra fiskat!

Lagtävlingens andrapristagare

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...