Erik Walmann: Fisketur med vesla! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Erik Walmann: Fisketur med vesla!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Erik Walmann: Fisketur med vesla!

Helga begynnte så flott i ådals traktene, men med kun to bittesmå fisk på mange tunge timer med sinnsyk vind, ble det planlagte båt fisket dagen etter skrinlagt til fordel for sittestillefiske med min datter.. Jenta blir jo strax 3år så det er på høy tid å få formet litt fornuftige interesser.

-------------------------------------------------

Fisket startet absolutt ikke tidlig, men vi var vel på plass i ti tida, 3x sik ble slengt utti og stillesittinga kunne starte! Tok ikke lange tida før det ble "run" på en av stengene. Far var litt optatt med å fiske agn og dattera var ubevoktet i noen sekund, varsleren varslet om at noe var i bevegelse, far kom springende og opptaget 3x shimano baitrunners fulle av grus!! Jaja... Å kjefte på fisketur kommer jeg ikke til å gjøre, men trur faktisk hu skjønte tegninga av ansikts utrykket mitt! Vi stor koste oss hvertfall, Og 3åringen klarte faktisk 4timer på strak arm før mor måtte tilkalles for avhentning.. Desverre null fisk!

Første fisken kom typiskt nok 10 min etter jentungen hadde reist hjem, Liten rar sak på ca 4kilo.

Snakker litt med en kar som kan melde om storfangst, oioi sier jeg mens hjertet synker i brøstet, regner jo med at han skal vise opp ei skikkelig sugge, men heldivis naver han tak i to 3kilos fisker og viser fram, jeg gratulerer han med flott fangst og setter meg tilfreds tilbake i stolen!

Dupper jo av etterhvert.. Ekke så lett å holde øya oppe når en sitter slik og har det max komfortabelt. Våkner av et skrikrun, Her er det ingen tvil, det er fisk på. Setter tilslag og tipper det er samme vekt som sist, men ettersom fisken kommer nærmere land blir den helt krakilsk og jeg har faktisk en periode storgjedde knekken i knea. Så det skal sies at jeg blir noe skuffet da det er et "lite" gjeddefjes og ikke en diger skalle som kommer til syne i overflata noe få meter fra land!

96cm 6300gr Utrolig fart i denne fisken..

Satt så noen timer til men, kun tullerun etter dette.. mest sannsynlig småfisk eller ting som driver eller svømmer borti lina!

Knallers tur, litt kjedelig at'n far ikke klarte å lure opp ei gjedde som dattera kunne kikke litt på, men kjenner jeg det rett blire vel noen turer fremover!

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    Nordens råeste rovfiskeblogg :

http://pikewallis.blogspot.com/

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...