Andre turen der jeg viet all oppmerksomhet på shaddene, i tillegg på denne turen var Allens nye bait med.
Første turen dorget jeg med de i gullgjeddasrike med paravaner og blyhoder opp til 25 gr.
På denne turen hadde jeg utvidet jigghode sortimentet opp til 170gr.
Må nok mange flere turer til før man kan begynne å konkludere men litt erfaring har jeg nok dratt med meg.
På 170gr kan du dorge i 3 knop uten at de snurrer og det har bevegelse helt ned i 0,7-0,8 knop.
170 gr gikk boms i bunn på 10,4 meter med farten 1,4 knop.
I går flatdorget jeg med to stenger og testet ganger og dybder med de forskjellige vektene.
Farten lå i mellom 0,7 og opp til 1,7.
Både på 12 og 15 inch så er det vekter fra 50gr og opp til 140gr som jeg nok vil jobbe videre med både for flatdorg og spinnfiske.
Når det gjelder spinnfiske pelagisk ville jeg gått for 12" når det gjelder å komme seg ned på bunnen så ville nok 15" i tillegg til 12" få sin tid i vannet.
De har begge en herlig vugging i vannet og trua på bete er stort.
Jeg fikk en liten fisk i går på 12" atomic perch under flatdorging.
Jeg var i nordre enden av gullgjeddas rike.
Tidspunktet for å farte der oppe er nok for tidlig enda, så jeg velger ikke å legge skylden på shaddene at det ikke ble mer en 1 fisk.
Under slikt fiske holder jeg på å tester ut mega strike og kjører en med og en uten.
I går fikk jeg på den med, men det kan ha vært en ren tilfeldighet.
Når det gjelder bete til Allan så har jeg allerede bestilt en i firetiger.
Må si jeg ble småforelsket i dette nye spinnbete fra Allan.
Utrolig behagelig svevende gangen samtidig som det var helt greit å følge bunnen helt ned til 15 meter........
jo da det er 15" shadd. Sier litt om størrelsen på wobbleren.
Det gjenstår svært mye arbeid ennå før man klarer å fiske 100% med disse shaddene.
Spinnfiske er ikke noe hokus Pokus men ved dorging må det nok en del timer før jeg blir fortrolig i den forstand at jeg vet hvor de går i hvilken fart til hvilken vekt.
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)