.jpg)
Nok engang vendte jeg nesa på bilen mot nord og turen gikk til Einafjorden! Har lagt ned endel timer ved dette vannet og føler jeg begynner å få litt kontroll på noe av området. Kjørte nå et spesiellt gromt område hele dagen, og jøssda jaggu gav det ikke utelling, Ikke den største fisken, men en deilig bekreftelse på at de ikke må være tynne på dette vannet. Har vel slitt litt med kondisjonen på noen fisker herfra, men med denne på 96cm og 7480gr så er håpet tent for at kansje det kan komme opp en sugg eller to herfra!
.jpg)
.jpg)
.jpg)
Håper virkelig jeg ser deg igjen om et par år!!
Ellers var det ikke fisket som gjorde denne turen minneverdig! Relativt stiv vind kombinert med stor klønskap er ingen vinnende kombo og fører som oftest til større c-moment og spex en strengt talt nødvendig!
Hadde fiska i 3minutter og rukket å sette ut 3 stenger da jeg får bunnkjenning på ytter stanga, nåja... ingen krise akkurat, 2x stenger inn i en fei, disse plasseres med paravaner and the works bare bak i båten slik at utstyret henger i vannet. Begynner så og bevege meg med el motorn mot plassen der det sitter børr. Tulibee'en sitter fjellfast under vann og uansett hvor mye rundt i ring og sikksakk jeg kjører over plassen sitter det like pal, Det jeg derimot klarer å erte brokk på er ei sylslank gjedde som ut av intet brøyt seg på utsyret som hang rett bak på hekken. Gjedda som ville nedover i vannet igjen knakk selvfølgelig stanga... Sååååh jaja... her er syndern.. Ble et litt raskt bilde da jeg fortsatt hang i bunn med stang 1 og vinden gjorde det den kunne for å rive båten ut av kurs!
.jpg)
skranten sak... Men klager jo ikke
Eller jo jeg skal klage litt til! Båtskikken til folk er helt på bunn, og jeg fatter ikke at når en har hele fordømte fjorden å kjøre på hvorfor pokkers må man passere paravanen med minst mulige margin for så å krysse min kurs ti meter forran meg.... Hvorfor i alle værdens land og riker kunne du ikke kryssa bak??
.jpg)
En til... Cross kjøring er gøy, det vet alle. Men det er lov å se om det er andre båter i nærheten og kjøre utenfor kursen dems!
.jpg)
Ellers nok en knall tur, med endelig bekreftelse på at fiskene ikke nødvendigvis er tynne heletida!
Monsen ut!
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)