Kinetic Fishing: Havsöringar – Danmark - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kinetic Fishing: Havsöringar – Danmark

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Kinetic Fishing: Havsöringar – Danmark

Igår var vi ute på jakt efter havsöringar*längs Danmarks vackra kuster. Jag började dagen i Frederik Hansens Quintrex 390 Explorer, Toke Trentemøller och Daniel Nilsson fiskade från Tokes nya Linder 400 Sportsman.
    The Captain – Frederik Hansen, i bakgrunden syns The Gangsters Toke och Daniel

Väl på havet la Frederik ut hårt med två mindre öringar och jag tappade en 3kg+ inne vid båten på Sømmet 28g. Surt! Toke och Daniel höll jämt fint tempo och landade en del fina öringar. När Fredriks familj kallade hoppade jag över och fortsatte fisket med Toke och Daniel. Vi fiskade på och hade några följare och kontakter. Innan mörkret föll drog Daniel i nytt PB på kustöring! Mellan 21-00 hade vi bara ett enda hugg, men det var och andra sidan brutalt! Jag fiskade en Sømmet 28g i färgen “Night Torch” i raskt tempo över 1,5-2m vatten, tvärstopp i rullen och*två riktigt tunga knyck innan den hoppade av. Jag kan säga att det var en av dem största havsöring jag varit i kontakt med,*turen var inte på min sida…
    Daniel med PB på kroken, “jag vill inte tappa denna” utstrålar Daniel utan att säga något

fin fisk på väg in i håven men…

…går bananas och simmar några varv runt båten.

Skuggan av en 4 kilos, vacker syn…

Daniels vackra danska havsöring på 4kg, tagen på Sömmet 28g i färgen “Mad Tobis” (C & R)

Jacob Rønnov med vacker fisk på 3,7kg, tagen på spinnare!

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...