.jpg)
Her kommer en litt forsinka rapport fra helgens fiske!
Lørdag får jeg disp til å ta meg en helgetur, og vannet som er nærmest som jeg har sånn litt trua i er er Einafjorden, Fjorden var tidligere godt kjent i ørret kretser, men etter at gjedda kom på 80 tallet har det desverre gått nedover med fettfinnefiskene. Fisket her oppe kan være veldig underholdene da det er mengder med fisk mellom 85-95cm som i sommer drakt bruker å ligge rundt 3-5,5kg, sterke og bitevillige fisker!
En annen art vannet er viden kjent for er kreps, Og jeg kan med handa på hjertet si at denne blir det hvertfall høstet av! En liten opptelling i en grunn vik så kom jeg ut av tellinga når jeg hadde passert 100 teiner og det fortsatt var 3-4 ganger så mange.
Beklageligvis illusterer bildet dårlig hvor mange teiner det faktisk var snakk om.. Tilbake til krepsen litt senere!
.jpg)
Fisket denne eftan var ikke helt på topp men et par Gjedder kom da i båten!
fikk tre slike illsinte fisere
.jpg)
Og en litt bedre på 90blank 5,6kg
.jpg)
Ellers koste jeg meg med noen måker som var extremt inntressert i mine paravaner! Fikk jammen syntes jeg sjøl hvertfall noen kule bilder!
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
Dagen etter våkna jeg samtidig med dattera, så vi bestemte da at mor kunne sove litt ekstra så ordna vi oss på mårran.. ( Greit å legge inn litt bonus poeng på sommern, når man kansje blir borte hele høsten)

Turen gikk så i solskinnet til en annen sjø som er viden kjent for sin kreps, og synet som møtte meg her overgikk mine villeste fantasier. Aldri har jeg sett flere krepse teiner i et og samme vann før!
Det er sikkert greit med teiner, men jeg trodde ikke det var lov å sette de slik at de er til stor hinder for båtrafikken i vannet! Her var det jo sperret av passasjen mellom Hærøy spissen og Tjuvholmen. Noe som er en helt naturlig passasje for båtrafikken som kommer fra utsettet, Bare flaks at ikke jeg måtte spikke ut tau av min propell hvertfall. La ikke merke til teinene før jeg hadde kjørt midt inn i dem!
.jpg)
Hver prikk representerer en teine, nå ble disse bildene av en eller annen grunn litt blurrete så det syntes heller ikke her så godt hvordan det så ut, men dette er bare et sted, man kan gange dette synet med 100 så får man kansje en fornemmelse. Hørte også noen som nevnte at største kreps i Steins et år under et eller annet arrangement var 11cm??
Uansett, Bettet var her betraktelig bedre enn på Eina til tross for blikkstille vann og gnistrende solsteik. Kom desverre ut av tellinga når jeg hadde fått 11 javnstore gjedder, Felles for alle sammen var flott kondisjon for årstida.
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
Virker som det er mange i akkurat denne årsklassen!
Hadde jo en flott dag i sola, med mye action, så det spiller liten rolle det ikke ble noen store fisker! Topp fisk på dag 2 ble snaue 4,8kg
Wobblere for anledningen var:
Westins Jätte ( Som er så Bankers at det er nesten skummelt)
cisco kid gen1
BM perch blå og sølv
Og denne krabaten fra Snows som fikk nokså mye action (Fantastisk stykke arbeid)
DIV
Men allerede søndag erre tokt igjen, Og mål fisken denne gangen er av et litt annet slag og fasong.. Vi gleder oss STORT til denne turen, Rapporten kommer selvfølgelig!
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)