Mojoboatsbloggen: Gös PB! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Mojoboatsbloggen: Gös PB!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Mojoboatsbloggen: Gös PB!

Hej, Jag har varit ute och prickskjutit pelaggösar några dagar med Jonas Hellström från hans superguide. Jonas föredrar styrpulpeten till det här fisket, tycker det är bekvämare. Sista dagen efter flera fina ekon som vikit undan tog den här på mitt bete. Jonas fiskade på den först två ggr. Men den ville inte riktigt. När man har ett bra eko, men det inte blir önskat respons kan man testa att skicka ner något annat. Jag droppade min jigg och Jonas drog undan sin. Ekot tilltog och blev kraftigare, ca 20sek senare klev den på 3,5m under ekolodsgivaren.. Kom underifrån och fortsatte upp mot ytan, blev ingen riktig fight utan låg bara helt plötsligt i ytan. Jonas svepte snabbt laxhåven runt den! Vi vägde den till 9,4kg och mätte den till 96cm! Mitt gamla PB var på 7,6kg som jag fångade som 16åring, därefter har jag varit nära att slå det flera gånger. Jag har fått fem gösar mellan 7,5 och 7,6kg därefter. Det krävdes en potent skeppare med en potent båt för att fixa det. Tack Jonas!

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    Jag ær mer æn jag verkar vara, och all værldens styrka och kraft vilar innom mig.

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
X