Johan Broman: Pike Challenge i Örnsköldsvik - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Johan Broman: Pike Challenge i Örnsköldsvik

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Johan Broman: Pike Challenge i Örnsköldsvik

Efter två kanonfiskedagar i Örnsköldsviks skärgård kan jag bara konstatera att gäddfisket här uppe måste vara bland det bästa vi har längs vår långa Östersjökust.

Jag och Freddan har alltså varit uppe och filmat när vi nu i helgen har deltagit i gäddfisketävlingen Pike Challenge i Örnsköldsvik. Fisket har varit riktigt bra, med över 60 landade fiskar på två dagar bara i vår båt. Tack Janne för tipsen! Och inte blev det sämre av att vi hade en av våra främsta hockeylegender med oss ombord under den andra tävlingsdagen. Superskoj! Desssutom har vi fått ordentligt tillfälle att få testa vad vår nya tv-båt (en Quintrex 440 Hornet Pro) går för, och både jag och Freddan är mycket glada i båten, som visat sig vara både en kanonbåt att fiska ifrån och även riktigt sjöduglig, sin ringa storlek till trots. Men pricken över i’et var kanske ändå att min kompis Johan Pettersson och hans medtävlande Mari vann hela tävlingen, vilket Johan fick fira med ett ofrivilligt dopp i hamnbassängen efter prisutdelningen. Grattis Johan och Mari! Bra fiskat!

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...