Ribatex.se: Älgnäs | På sätt och vis nytt PB - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ribatex.se: Älgnäs | På sätt och vis nytt PB

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ribatex.se: Älgnäs | På sätt och vis nytt PB

Halv 9 så hämtade jag upp Erik och vi påbörjade vår resa mot Älgnäs med höga förväntningar efter förra turen. Halvvägs så kom en rejäl regnskur, men precis till vi kom fram så slutade det.
    Ner i båten och ut mot första platsen för dagen. Eftersom jag började med jigg senast och Erik då fick ett nytt pb så var jag tvungen att se om det kunde inbringa någon tur, fåfäng som en fiskare ska vara.
    Gav det 3 kast sedan bytte jag till jerkspöt och inledde med en nyinköpt Buster jerk från Ribatex. Bra pris på den med eftersom de har 30% rabatt på allt fiske juni ut.
    Tog inte många kast så smällde det till i spöt. Sa till Erik att det var en mindre fisk eftersom det till en början inte var något motstånd alls. Av någon anledning trodde Erik annorlunda. Och rätt hade han.
    Efter några sekunder så böjdes spöt och jag fick lätta på slirbromsen. Ner under båten intill ankarlinan började den rusa, och efter tredje rusningen så håvade Erik den åt mig.
    Vi stod och gissade omkring 4-5kg men vågen stannade på fina 6,3kg. Var inte så lång men riktigt bred över ryggen. Har sedan tidigare ett pb på gädda från just Älgnäs på 6,5kg under ismetesäsongen. Känns ändå lite som ett nytt pb idag eftersom den var tagen från båt och lockad till hugg på ett helt annat sätt.

Riktigt bra start instämde vi båda och körde vidare. Sen var det dött… i timmar. En liten snipa fick Erik innan lunchpausen. Vi tog sedan sikte mot vårt säkra kort och på första kastet fick Erik napp, på andra kastet så landade han en till snipa.

Blev några fler under dagen och på väg tillbaka till stugan så såg vi hur det kokade på ytan av betesfisk. Stannade till över ett djup på 5 meter och vertikaljiggade lite. Andra kastet så högg det för mig och sjöns minsta gädda kom med upp.
    Självklart är jag nöjd med starten på dagen men totalt så landade vi endast 9 gäddor idag. Dålig dag för att vara Älgnäs.
    Nu hoppas jag på skapligt väder både lördag och söndag för då blir det mer fiske på schemat.
    //Andreas – http://holmstromfiske.blogspot.com

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...