För några dagar sedan levererade pool 27 i Mörrum en fin lax på 100cm*till Fredrik Lundblad. Han fick invigt sin nya Hardy Cascapedia som fick knarra jämt men högljutt. Linan var RIO VersiTip #8/9 med en RIO Powerflex Shooting Line. Flugan laxen gapade över var givetvis Fredriks favorit från hemmavattnet ”Rönneå Flugan” från Unique Flies.
Fairpoints sydsvenska säljare Fredrik Lundblad med blanklax på 100cm från pool 27
Laxen återutsattes varsamt efter ett snabbt foto från en hjälpsam Schweizare.
Igår kväll*drog Fredrik Nilsson, Anders Olofsoon och Kinetic testifiskaren Joel Jönsson också till Mörrum för att lura upp dem blanka. Jag fick ett MMS imorse och tänkte, det gick snabbt…men när jag öppnade bilden blev jag minst sagt förvånad…
Fredrik Nilsson ”Minken” ”Ohyran” ”Laxlusen”, kärt barn… med en Gös från pool 4. Det går att fånga dem vågrätt också

Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)

Laxen återutsattes varsamt efter ett snabbt foto från en hjälpsam Schweizare.
Igår kväll*drog Fredrik Nilsson, Anders Olofsoon och Kinetic testifiskaren Joel Jönsson också till Mörrum för att lura upp dem blanka. Jag fick ett MMS imorse och tänkte, det gick snabbt…men när jag öppnade bilden blev jag minst sagt förvånad…

Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)