Erik Walmann: Er det C&R som gjelder ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Erik Walmann: Er det C&R som gjelder ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Erik Walmann: Er det C&R som gjelder ?

Det begynner å dukke opp noen store gjedder tatt i Norge de siste årene.
    Og da snakker vi 17+ fisk.

Jan Leirud i sammen med flere fra Kongsvinger var nok de som satte C&R på dagsorden når det gjaldt gjedde, noe de har viet stort plass i de mediene de har vært de siste årene.
    Det er ingen tvil om at den innsatsen de gjorte og forsatt gjør har spredd seg til flere og flere.

De tre kara under her har flere ting til felles.
    De er meget dyktige fiskere.
    De kan sine vann
    Og ikke minst, de satte alle tre sin livs fangst tilbake igjen i vannet.
    Det siste er beundringsverdig og viser at tidene i Norge er i ferd med å forandre seg.
    Dette er tre karer som setter sin hobby meget høyt og de setter gjedda som sport-fisk utrolig høyt.
    Her er det veienett, avkrokingsmatter, tenger mm for å gjøre avkrokningen så skånsom som overhode mulig.
    Kan disse fiskene være et resultat av jobben som ble satt i gang for noen år siden med å fronte C&R på stor fisk ? Jeg velger å tru på det, jo da dyktigere fiskere ? nei det tror jeg ikke. Mer teknologi, jo det er det nok, men noe klart svar finnes egentlig ikke i mitt hode.
    Derfor velger jeg å tro at C&R har en del av æren for at disse 3 fiskene har kommet opp.

18+

17+

18+

For meg så ser jeg utrolig lyst på fremtiden for gjedda i Norge.
    Flere og flere begynner å sette denne i utgangspunktet "søpplefisken" meget høyt noe gjedda selvfølgelig fortjener.

Og selvjustisen innen for gjeddemiljøet er meget høyt noe alle skal ha ros for.

Jeg tror at vi kommer til å se flere slike store damer i årene fremover og som Petter sier, de går 25 kg's i Øyeren.
    Jeg har spurt om han kunne vise meg hvor, men da bærre smiler gutten :-))

Så en liten hilsen til disse tre kara
    Dere står til 20 i stil :-)

Og jeg håper virkelig at folk tenker seg om 241 ganger før de slår ihjel en stor gjedde.
    Og fisker du gjedde så prøv å ha med utstyr som gjør at du kan på best mulig måte slippe den ut igjen.
    Du vil ha mye større glede av fisken ved å utføre C&R.

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    Nordens råeste rovfiskeblogg :

http://pikewallis.blogspot.com/

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...