IgÃ¥r torsdag blev det en heldag pÃ¥ sjön igen för mig. Först var jag och Johan Loikas ut till Peter Selander vid Norrö stugby och hjälpte honom med ett sällskap pÃ¥ 10 personer frÃ¥n Nestle Finland, och pÃ¥ eftermiddagen var det sista passet med fransmännen Santo, Robert och Jean Christofhe som nu varit här och fiskat sex dagar. För mig har det blivit 10 guidningar i rad men nu blir det lite andhämtning nÃ¥gra dagar innan nästa sällskap kommer. Hos Peter kom det bra med gädda i alla tre bÃ¥tar, och av dom ca 40 som blev avkrokade vägde nÃ¥gra just vid 3 kg. Bästa beten var Conrad, Bomber, Turku Spoon och Rapalas Tail Dancer. Det fanns mycket gädda ute vid undervattensgrynnorna hos Peter sÃ¥ jag provade lite mera pÃ¥ liknande ställen sen med fransmännen. Och visst var det gäddor här ocksÃ¥. Nästan med en gÃ¥ng fick dom en 5 kilos pÃ¥ Salmos perch precis vid branten pÃ¥ ca tre meters djup. Dom fick gädda pÃ¥ mycket olika beten som t ex Rapala Magnum, stora Bombern, Conrad, Nils Master Invincible och shadjiggar för att nämna nÃ¥gra. Vi fiskade knappt fem timmar och hade 19 gäddor. Totalt har dom fÃ¥ngat 69 gäddor under sitt Ã
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)