Efter den senaste tidens makalösa fisketurer blev det idag mycket tuffare när jag var ut med Lasse Näsström samt Lasse Sjöblom och far Berndt. Ingenting kom gratis och det var hårt arbete som gällde för att få ihop dom 19 gäddor som kom upp, nästan alla på jerk. Med nyinköpt jerkutrustning samt tillhörande beten var killarna laddade till tusen, och det tar inte många kast innan första sitter på. Men sen blir det uppförsbacke på ställe efter ställe, och det känns som att gäddan är där men vägrar ta.
En skärgÃ¥rdsbo med lÃ¥ng erfarenhet av fiske menade att gäddorna blir helt stillastÃ¥ende vid plötsliga förändringar i vattnet, och nu hade vattnet gÃ¥tt upp jättemycket pÃ¥ kort tid, sÃ¥ dagens rätt tröga fiske fÃ¥r väl skrivas under det kontot. Vad vet jag men nÃ¥t mystiskt var det i alla fall dÃ¥ det normalt hugger pÃ¥ hejvilt i dessa vatten den här tiden pÃ¥ Ã¥ret. Ã
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)
En skärgÃ¥rdsbo med lÃ¥ng erfarenhet av fiske menade att gäddorna blir helt stillastÃ¥ende vid plötsliga förändringar i vattnet, och nu hade vattnet gÃ¥tt upp jättemycket pÃ¥ kort tid, sÃ¥ dagens rätt tröga fiske fÃ¥r väl skrivas under det kontot. Vad vet jag men nÃ¥t mystiskt var det i alla fall dÃ¥ det normalt hugger pÃ¥ hejvilt i dessa vatten den här tiden pÃ¥ Ã¥ret. Ã
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)