MaPa Fishing Team: To 20.11 - TvÃ¥ 5-klubbare pÃ¥ jerk - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

MaPa Fishing Team: To 20.11 - Två 5-klubbare på jerk

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• MaPa Fishing Team: To 20.11 - TvÃ¥ 5-klubbare pÃ¥ jerk

Idag blev det gäddfiske med Jussi, och redan på andra kastet smockar det på en liten ettrig sak på 2 kg. Gäddan tog på Salmos nya lilla Slider, ett bete som testats några veckor nu och som troligtvis kommer att bli en storsäljare nästa år. I alla fall har den funkat bra för mig, och förvånad blir jag inte heller om en och annan öring kan nypa tag i den. Den här tiden på året brukar gäddorna vara samlade i stora stim på det här stället men nu var dom utspridda lite här och där. Kanske ska det dröja ett tag ännu innan vintern slår till?

Fiskedjup idag var 0,5-6 meter med lite bättre medelvikt pÃ¥ 4 meter. Totalt krokade vi av knappt 30 gäddor där tvÃ¥ vägde över 5 kg med 5,4 pÃ¥ topp. Den tog pÃ¥ en stor Ace Smiler, och jag har märkt att när det hugger pÃ¥ den jerken sÃ¥ är det nästan alltid av modell större. Den andra femman kom pÃ¥ en Buster Jerk, hemfiskad i frivattnet pÃ¥ nästan 5 meters vatten. Just dÃ¥ verkade gäddorna vara pÃ¥ jakt, och inte stÃ¥ vid botten och trycka. Annars kom det bra pÃ¥ diverse jiggar, och Jussi hade en 30 cm:s shad som skördade bäst. Ã

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...