Igår kväll när jag gick ut på isen för en kort gösrunda, mötte jag Jorma Hassinen som varit ute hela dagen. Att han hade haft ett bra fiske gick inte att ta miste på. " Det har varit en strålande vacker vårdag idag, dessutom har jag fått åtta st modell lite större gösar "utbrister Jorma och ler ikapp med vårsolen. Lite längre ut träffar jag på Kjell Aspbäck och även han hade fått fem granna gösar. Kjell berättar att det varit lite större gösar på gång denna vecka, inte bara dom där små gösarna mellan 500-1000 gram. Både kjell och Jorma är eniga om att det är papegojfärg som är mycket bra nu,speciellt vid soligt väder. Jag hann inte fiska så länge , men det blev två gösar där båda tog på den mellanstora Nils Master balansaren i papegojfärg. Jag hade även flera hugg och tappade. Nu får vi hoppas på fortsatt varmt väder till helgen, för då är chansen till öringsfiske runt Hammarudda med omnejd mycket stor. Enligt flera rapporter är det redan nu möjligt på vissa sträckor att svinga ut öringsdragen.
Mats
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)
Mats
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)