Idag var det sånt gäddläge att man inte kunde hålla sig hemma. Frisk sydvästvind och 6-7 plusgrader i december, det var så det luktade grovgädda :-) Och denna dag stämde det. Snacka om bonanza direkt på första stället när jag byter till mellan Slidern i röd-svart. På fem kast krokar jag av fem gäddor! Totalt blir det 17 stycken där men inga vettiga storlekar. Största var faktiskt en brax på 2,5 kg!
SÃ¥ jag söker mig ut pÃ¥ djupare vatten, och tacklar upp för lite trolling och fikapaus. Det tar inte länge sÃ¥ kliver första gäddan pÃ¥, en vacker sak pÃ¥ 5,6 kg tagen pÃ¥ Burten. Sen smäller det pÃ¥ gäddor i jämn takt under resten av den korta dagen, och medelvikten är mycket bra. Uppskattningsvis 4,5 kg där hela sex gäddor väger in över 5 kg med en topp pÃ¥ 7,4 kg och 103 cm. Ã
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)
SÃ¥ jag söker mig ut pÃ¥ djupare vatten, och tacklar upp för lite trolling och fikapaus. Det tar inte länge sÃ¥ kliver första gäddan pÃ¥, en vacker sak pÃ¥ 5,6 kg tagen pÃ¥ Burten. Sen smäller det pÃ¥ gäddor i jämn takt under resten av den korta dagen, och medelvikten är mycket bra. Uppskattningsvis 4,5 kg där hela sex gäddor väger in över 5 kg med en topp pÃ¥ 7,4 kg och 103 cm. Ã
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)