MaPa Fishing Team: Lö 04.10 - Dubbla grupper igÃ¥r och abborre pÃ¥ gÃ¥ng - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

MaPa Fishing Team: Lö 04.10 - Dubbla grupper igår och abborre på gång

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• MaPa Fishing Team: Lö 04.10 - Dubbla grupper igÃ¥r och abborre pÃ¥ gÃ¥ng

Igår var vi ute och guidade med 4 båtar. Glenn Högback körde en heldag med Sven-Thore Holm och hans 30-årige son Filip. Det blev inriktning på abborrjiggning, och herrarna visade sig vara ena riktiga hejare på att jigga. Ett 60-tal borrar kom upp, och pappa tog den största på ca 700 gram. Efter lunchen vart det gädda men finvädret gjorde gröningarna lite svårflörtade. Några gäddor här och där blev det i varje fall, och toppen stannade på 4,5 kg tagen på ett Abu Mörtblänk.

Peter, Johan Boman och jag var ut med det svenska byggföretaget Gevert Bergman Bygg, 13 personer på halvdags fiske inkl. fikapaus. I min båt satsade vi på abborren, och när vi hittat dom, slipat tekniken och fått igång dom så kom det riktigt bra. Det var borre på nåt spö hela tiden. Efter fikapausen återvände vi till hot-spotet och det smackade på direkt på Relaxjiggarna. Sen trögade det till sig, och fast lodet visade att botten var full med abborre så var dom omöjliga att lura till hugg. Abborren är lynnig. På gäddfronten kom det upp mest småa, och killen som fick flest nöp 3 st tror jag. Det fick dom andra höra....En fin tur var det igen, och gästerna var som vanligt fantastiskt trevliga, glada och tacksamma. Trevlig helg!

Patrik

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
X