Denna helg har det blivit fiske i Enklinge. I fredags var det mening att det skulle bli gäddfiske med Pernilla, men den hårda vinden gjorde helt enkelt att vi fick ställa in. Det fick bli lite öringsfiske längs med stränderna istället. Det tog bara en halvtimme innan första öringen högg. Det var en mycket stark och kompakt ?öring? som efter att den kom upp på land visade sig vara en Regnbåge på 2,3 kg. Den gapade över Vicke wobbler i grön/silver. Efter ytterligare en stund har jag en riktigt vacker havsöring efter som uppskattades till tre-fyra kilo och då hängde en blå/silver Toby i linändan. Trots byte av många olika beten visade sig öringen inte mera.
På lördagen gjorde vi ett nytt försök i den hårda vinden med lite gäddfiske. Tyvärr blev det inte fiske där vi hade tänkt då vågorna över en stor fjärd som vi måste åka över först var lite onödigt stora. Det fick bli fiske i hemmaknutarna istället. Det blev fem st gäddor vilket får anses som normalt på detta ställe. Dagens största knep Pernilla på ?gummigäddan? eller Storm Naturistic Pike som betet heter på riktigt. Gäddan vägde 3,65 kg. De andra gäddorna högg på Mini Buster Jerk och Salmo Slider.
PÃ¥ kvällen kunde jag inte hÃ¥lla mig sÃ¥ det blev ett nytt försök pÃ¥ öringarna. Ã
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)
På lördagen gjorde vi ett nytt försök i den hårda vinden med lite gäddfiske. Tyvärr blev det inte fiske där vi hade tänkt då vågorna över en stor fjärd som vi måste åka över först var lite onödigt stora. Det fick bli fiske i hemmaknutarna istället. Det blev fem st gäddor vilket får anses som normalt på detta ställe. Dagens största knep Pernilla på ?gummigäddan? eller Storm Naturistic Pike som betet heter på riktigt. Gäddan vägde 3,65 kg. De andra gäddorna högg på Mini Buster Jerk och Salmo Slider.
PÃ¥ kvällen kunde jag inte hÃ¥lla mig sÃ¥ det blev ett nytt försök pÃ¥ öringarna. Ã
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)