Dagens gäddfiske kan man nog beskriva i två halvlekar, där morgonens fiske i busvädret med snöblandat regn verkade göra gäddorna på alerten.Jag hann knappt börjat fiska innan tre gäddor var avkrokade, och efter en knapp halvtimme hade jag fått fyra till med riktigt hyfsade vikter för en spiggfiskare, eller vad sägs om 4,2 - 4,3 och 5,2 kg. Jag tänkte för mig själv att detta blir nog en dag när nästan alla vårgäddor har vaknat till liv och formligen kastar sig över betena. När sedan solen bröt fram och det blev kanonväder trodde jag till och med på stordåd. Det visade sig att bli helt tvärtom i andra halvleken då dagens tre sista timmar endast gav en gädda och en efterföljare.I betesväg var det lite varierat, men det högg bland annat på Zam Z Tail i firetiger,Zalt i blå/silver och Buster Jerk i Pumkin perch. De tre största tog på en mycket sakta hemtagen Storm Suspending i getingkostym (gul med svarta streck).
I gÃ¥r blev det lite öringsfiske och det höll nästan pÃ¥ bli en blanking redan efter ca en kvart dÃ¥ jag hade en efterföljare som visade sig tvÃ¥ gÃ¥nger utan att hugga. Jag skulle tippa öringen vägde runt styva kilot. Ã
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)
I gÃ¥r blev det lite öringsfiske och det höll nästan pÃ¥ bli en blanking redan efter ca en kvart dÃ¥ jag hade en efterföljare som visade sig tvÃ¥ gÃ¥nger utan att hugga. Jag skulle tippa öringen vägde runt styva kilot. Ã
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)