Igår blev det äntligen lite öringsfiske för mig. Jag fiskade några timmar under förmiddagen. Det såg kanonbra ut när jag kom ner till den tilltänkta fiskeplatsen. Möjligen hade det kunnat få vara lite mera blåst och "liv" i vattnet. Efter ca en timme har jag en plog efter draget, som i det här fallet var en olivgrön/silver Sölvpilen. I nästa kast är öringen som är på ca kilot och vänder i strandstenarna. Den ville inte hugga trots flera dragbyten. Sedan hände det inte så mycket mera denna dag. I viken mitt emot är Kenneth "Kempa" Danielsson med kompis och fiskar. Kempa berättade att han fick fyra öringar i denna vik för ett litet tag sedan. Men denna dag lyste öringarna med sin frånvaro. Självklart vill man alltid få fisk när man är ut och dänger, men bara att komma ut på premiärfiske och kasta av sig lite är ju hur kul som helst.
Idag hade jag kontakt med Jarkko, och även han hade lite svårare med öringarna igår. En efterföljare var enda kontakten. Han är nog garanterat Ålands ivrigaste öringsfiskare för tillfället, och inte helt otippat blev det en ny tur för honom idag. Det blev två öringar upp samt en följare. Den ena öringen tog på en Blue Fox Trout Quiver, medan den andra högg över en rosa upphängare. När det gäller öringsfiske kan man aldrig ta något för givet, men helt klart är chansen till öring eller öringskontakt stor just nu.
Mats
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)
Idag hade jag kontakt med Jarkko, och även han hade lite svårare med öringarna igår. En efterföljare var enda kontakten. Han är nog garanterat Ålands ivrigaste öringsfiskare för tillfället, och inte helt otippat blev det en ny tur för honom idag. Det blev två öringar upp samt en följare. Den ena öringen tog på en Blue Fox Trout Quiver, medan den andra högg över en rosa upphängare. När det gäller öringsfiske kan man aldrig ta något för givet, men helt klart är chansen till öring eller öringskontakt stor just nu.
Mats
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)