Ismetetråd (officiell?) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ismetetråd (officiell?)

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ismetetråd (officiell?)

Inspirerad av Antengäddan slog det mig att det vore kul att starta en tråd med ismetebilder för att riktigt höja temperaturen inför kommande kalla ismeteturer.

Min förhoppning är att vi kan starta fler trådar. Ex. en trollingtråd, flugfisketråd, metetråd e.t.c där alla kan posta sina snyggaste bilder i aktuell tråd. En snygg fisk, stor fisk, utrustning eller bara en vy.... u name it. Alla bilder är välkomna, gädda, öring, gös abborre!

Jag börjar med initiativet med ismetetråden
    Bifogade filer
    Senast ändrad av Danne; 2002-10-19, 14:37.

Re: Ismetetråd (officiell?)

Originally posted by Danne
    Inspirerad av Antengäddan slog det mig att det vore kul att starta en tråd med ismetebilder för att riktigt höja temperaturen inför kommande kalla ismeteturer.

Min förhoppning är att vi kan starta fler trådar. Ex. en trollingtråd, flugfisketråd, metetråd e.t.c där alla kan posta sina snyggaste bilder i aktuell tråd. En snygg fisk, stor fisk, utrustning eller bara en vy.... u name it. Alla bilder är välkomna, gädda, öring, gös abborre!

Jag börjar med initiativet med ismetetråden
    Fy fan vilken bjässe! Bra jobbat

Kommentera

Tjenare daniel, jag var på rapalalägret förra sommaren, och träffade dig där...... Att bero på isfiske, så snackade niclas eriksson om ett isfiskeläger i vinter vid Forshaga, men jag har inte fått tag på honom...... Du kanske kan hjälpa mig ?
      // anders forsberg

Kommentera

Tjena Anders!

Niklas ska ha nummret: 054-536107 (08)
        Mob: 0730-482811

Lät som en kul idé med ett ismeteläger!

Kom igen nu!

Mer bilder på ismete!!!!!

/ Danne

Kommentera

Tjena Anders!

Niklas ska ha nummret: 054-536107 (08)
          Mob: 0730-482811

Lät som en kul idé med ett ismeteläger!

Kom igen nu!

Mer bilder på ismete!!!!!

/ Danne
          Jag skulle gärna lägga in bilder på allt fiske som jag varit med om, men för det första fiskar jag oftast ensam, vilket gör det bökigt att snabbt få bra bilder och kunna återutsätta fisken. För det andra så är de bilder jag har, tagna av nötter, utan någon som helst kunskap om bild estetik. De bilder som är hyggliga är vanliga bilder dvs. krävs en scanner vilket jag för tillfället inte har. Förhoppningsvis blir allt lättare inom kort då jag fått min digitalkamera.
          sigpic

Kommentera

Känner igen problemet.......har själv en hel hög med bilder som helt inkompententa (läs förbipasserande) fotografer fotat. (glad åt att man kunnat säckat en del fiskar för bättre fotografers sinne att fota. Ovanstående fisk är f.ö säckad )

Är riktigt sugen på att skaffa en dv-kamera att komplettera digitalkameran med. Fasen va´ballt att rigga på båten och knäcka en härlig lax på djupriggen

Vad är det för kamera du tänkt att skaffa? Pixels, zoom mm?

Kommentera

Känner igen problemet.......har själv en hel hög med bilder som helt inkompententa (läs förbipasserande) fotografer fotat. (glad åt att man kunnat säckat en del fiskar för bättre fotografers sinne att fota. Ovanstående fisk är f.ö säckad )

Är riktigt sugen på att skaffa en dv-kamera att komplettera digitalkameran med. Fasen va´ballt att rigga på båten och knäcka en härlig lax på djupriggen

Vad är det för kamera du tänkt att skaffa? Pixels, zoom mm?
              Tja, det är ju ingen märkvärdig kamera, Canon Powershot A40, 2.1 Megapixel, 3x zoom, relativt många manuella möjligheter. En digital videokamera för att filma fajter hade varit något och med möjlighet att ta bra stillbilder, men då rör det sig om mycket pengar.
              Bilden ovan är ju helt perfekt, förstås beroende på den vackert tecknade Gäddan, kanske inte den mest typiska insjögäddan utan den ser snarare ut som en skärgårdsgädda, är alla gäddor från den sjön lika vackra.

Kan ju nämnas att jag ändå har några fina bilder, men inga som passar under epitetet "ismetadgädda". Dessa kommer kanske upp på forumets bildgalleri någon gång.
              sigpic

Kommentera

Originally posted by Sturgeon

Tja, det är ju ingen märkvärdig kamera, Canon Powershot A40, 2.1 Megapixel, 3x zoom, relativt många manuella möjligheter. En digital videokamera för att filma fajter hade varit något och med möjlighet att ta bra stillbilder, men då rör det sig om mycket pengar.
                Bilden ovan är ju helt perfekt, förstås beroende på den vackert tecknade Gäddan, kanske inte den mest typiska insjögäddan utan den ser snarare ut som en skärgårdsgädda, är alla gäddor från den sjön lika vackra.

Kan ju nämnas att jag ändå har några fina bilder, men inga som passar under epitetet "ismetadgädda". Dessa kommer kanske upp på forumets bildgalleri någon gång.
                Låter som en bra kamera för ändamålet (foto fisk antar jag ). Har själv en Samsung 2.1 Megapixel. För ändamålet en helt ok kamera. (dock inte den kamera som fotat ovanstående fisk)

Lite skärgårdsstuk över fisken. De flesta tycks ha denna teckning och form.

Laddar upp en mindre artfrände från samma sjö nedan. Inte riktigt samma kondis.... 1 cm kortare

-edit- tar man ca: 100 kort måste någon bli lyckad ) <---fördel med digitalkamera - bara att mata på!
                Bifogade filer
                Senast ändrad av Danne; 2002-10-19, 20:30.

Kommentera

Schysst daniel, men är är nicklas med på att hans mobilnr ligger ute så här ?

Kommentera

Om du kikar på www.sportfiskeakademin.com så finner du samma uppgift där.

Svårt att tro att det vore olagligt (alá PLU-lagen) att vidarebefodra något som redan står.

Kan editera i värsta fall och citera uppgiften

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av GADDA1976, 2022-10-08, 13:58
                    2 svar
                    515 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg nowinferior