Höstnappet bilder! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Höstnappet bilder!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jag vet inte om det finns nånstans att hyra båt längre? Det fanns på statoilmacken innan men den är nerlagd kanske att prångens camping har båtar för uthyrning. Vore sjysst med lite kordinater. Kan släppa ett tips till dig åxå då. Vet du vart sparrebåten låg? (turbåten i åsunden) Rakt ut till mitten av sjön där har du ett djup på ca 1.6 meter där finns det en del stora borrar och gäddor. kanske inte nu på hösten men under vår och sommar är det riktigt bra!

Kommentera

Jag vet inte var Sparrebåten låg, men det går väl att ta redan på... stora sjön eller?

"mitt ställe" ligger alltså i Yttre Å. Du måste ut mot en ö som heter Husö. När du har Husös högsta topp och Skorstenen på Sjörreds gård samtidigt som du ser broarna nere vid Fästredssund. Då du.... = abborrgrund, oxå ca. 1,5 - 2 meter beroende på vattenståndet i sjön.

jag har ett sjökort som är inhandlat på bokhandeln i U. Jag får börja markera på kortet alla "hot-spots"!!!

Jag får lyssna med campingen. Eller skaffa mig en båt, eller en trailer till min Utter som ligger i Fjällbacka f.n........

Kommentera

Håller med att slakttävlingar är lite osmakliga ... borde väl funka med C&R även i tävlingar om man planerar/samordnar det hela lite. Å andra sidan så tycker jag det var skitlite fisk på så många båtar ... var en del som tog hem och käkade till middag får man hoppas.
        C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
        Svar på vanliga frågor hittar ni Här
        Fiskesnacks regler hittar ni Här
        Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

Originally posted by Bergman
          Håller med att slakttävlingar är lite osmakliga ... borde väl funka med C&R även i tävlingar om man planerar/samordnar det hela lite. Å andra sidan så tycker jag det var skitlite fisk på så många båtar ... var en del som tog hem och käkade till middag får man hoppas.

Det borde vara vårt sportfiskeförbund som gick i täten för att förändra tävlingarna. Man kunde tex gå ut med att inte godkänna rekord om dom fångats i en tävling som inte är c&r, bara godkänna att man använder sportfiskeloggan i tävlingar med C&R, osv. Det fungerar i USA, som sagt. Kan man göra en lista på forumet som vi skulle kunna skicka in?

Typ:
          Det är helt ok att ta hem fisk för att äta. Men att anordna tävlingar som inte har ett alternativ till att slå ihjäl fisk är osmakligt. En del tycker tom att det är kriminellt. För att visa att sportfiskare tar ansvar för fisket, och fiskevården kräver vi att tävlingar av det här slaget ska upphöra.
          Skicka det här mailet till hk@sportfiskarna.se när det är 100 underskrifter

1. Arne Hedberg Bro
          2.
          !!!!!

Kommentera

Originally posted by boogieman77
            Tack för alla starka reaktioner! Visst är jag för catch and release. Men kan inte nån av er berätta vilken fisketävling i sverige som använder sig av det???? <snip>
            Jorå, Värtan Cup Gädda som organiseras av Sportfiskeboden och Täby Fiskevårdsförening anordnar årligen en c/r-tävling efter gädda.
            Det går till så att tävlingsområdet delas upp i zoner med en funktionärsbåt i varje zon.
            När man fångat en fisk över gällande minimimått, 75cm har jag för mig att det var senast, ringer man med mobiltelefon till funtionärbåten i den aktuella zonen som då kommer för att kontrollmäta och väga fisken, varefter den återutsätts på samma plats som den fångades.
            Stora fiskar dokumenteras även med polaroidkamera och korten på dessa finns för allmänt skärskådande på en anslagstavla efter tävlingens slut.
            Senast ändrad av Zeke; 2003-09-12, 13:42.
            [FONT=Comic Sans MS][/FONT]

Kommentera

Vill man ha stora gäddor i ett vatten, så slår man ihjäl de små så fort man får chansen. Detta var typ 20 snipor och vad fan spelar det för roll. Kan inte ha påverkat fiskbeståndet ett jävla dugg. Jag hade dock blivit orolig om alla båtar kommit in med 10-klubbare. Dessutom frodas sutarna om gäddorna minimeras
              Gädda, karp och sutare... all the way!

Catch & Release Productions - Böcker, artiklar och filmer!

Svenska karpklubben - En härlig samling karpgalningar

Kommentera

Originally posted by grindpalm
                Vill man ha stora gäddor i ett vatten, så slår man ihjäl de små så fort man får chansen. Detta var typ 20 snipor och vad fan spelar det för roll. Kan inte ha påverkat fiskbeståndet ett jävla dugg. Jag hade dock blivit orolig om alla båtar kommit in med 10-klubbare. Dessutom frodas sutarna om gäddorna minimeras
                Det handlar inte om vad som är bra för gäddan eller inte!
                Det handlar om hur folk som inte fiskar ser på oss.
                Det handlar om vad det blir för reaktion när veganer och andra rabiata s.k djurvänner får tag på en sån här bild.
                Det handlar om att du ska kunna få sitta ifred och meta sutare utan att bli attackerad av veganer, som Engelsmän och Tyskar blir i sina hemländer.
                !!!!!

Kommentera

Ahh gött Zeke.
                  Va på väg att skriva om VC (Värtan cup).
                  Visst krävs det att lite folk ställer upp som funktionärer.
                  Men klart man skulle göra det för att ha bra fiske i framtiden åxå.

Förresten,va gör dom med firrarna sen.
                  Dumpar dom i soptunnan lr ?
                  Kråkan

Kommentera

Finns väl fisketävlingar där de använder keepnet.
                    Tävling i modernt mete t.ex.
                    Sen borde det väl åtminstonde existera någon fisketävling där dom väger in fisken i båten och har en kontrollant med dig sig.
                    Sporten i sportfiske är att göra det svårare än det behöver vara.

Kommentera

Lätt att ha keepnet när man trollar =)

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av GADDA1976, 2022-10-08, 13:58
                      2 svar
                      523 visningar
                      0 gillar